Australia ka miratuar ligjin e parë në botë që synon të bëjë Google dhe Facebook të paguajnë për përmbajtjen e lajmeve në platformat e tyre.
Legjislacioni ishte kundërshtuar ashpër nga gjigandët e teknologjisë së SHBA-së, me Facebook që bllokoi të gjithë përmbajtjen e lajmeve për Australianët gjatë diskutimeve.
Facebook pranoi të kthejë vendimin e tij pas negociatave të fuqishme me qeverinë, të cilat çuan në ndryshime në ligj për të adresuar disa nga shqetësimet e tyre.
Ligji shihet si një rast prove për rregullime të ngjashme në të gjithë botën.
Legjislacioni i ndryshuar – Kodi i Marrëveshjeve për Mediat e Lajmeve – u miratua nga Dhoma e Përfaqësuesve të Australisë të enjten, pasi kaloi më parë përmes Senatit.
Facebook dhe Google kishin argumentuar më parë se ligji “thelbësisht” keqkupton se si funksionon interneti.
Si funksionon?
Kodi i lajmeve inkurajon gjigandët e teknologjisë dhe organizatat e lajmeve të negociojnë marrëveshjet e pagesave ndërmjet tyre dhe angazhon Facebook dhe Google të investojnë dhjetëra miliona dollarë në përmbajtjet digjitale lokale.
Nëse negociatat dështojnë, një arbitër i pavarur mund të përcaktojë çmimin që ata të paguajnë për mediat vendase – diçka që analistët thonë se përfitojnë grupet e lajmeve.
Qeveria argumenton se kjo përshkruan një proces negociimi “më të drejtë” midis palëve, pasi u jep organizatave të lajmeve më shumë fuqi.
Komisioni Australian i Konkurrencës dhe Konsumatorëve (ACCC) – një rregullator i tregut – thotë se botuesit kanë pasur pak fuqi negociuese deri më tani sepse ata janë kaq të varur nga monopolet e teknologjisë si Google dhe Facebook.
E ndjek nga një hetim nga komisioni për mbizotërimin e reklamave në internet të firmave të teknologjisë, i cili tregoi se në 2018 për çdo 100 dollarë australian (65 €) të shpenzuara nga reklamuesit Australian, 49 dollarë shkuan në Google dhe 24 dollarë në Facebook.