Rusia fitoi gati 100 miliardë dollarë nga eksportet e naftës dhe gazit gjatë 100 ditëve të para të luftës në Ukrainë, sipas një raporti.
Të ardhurat kanë rënë që nga marsi, pasi shumë vende iu shmangën furnizimeve ruse, por mbeten të larta, zbuloi Qendra e pavarur për Kërkimin për Energjinë dhe Ajrin e Pastër (CREA).
Raporti paralajmëroi gjithashtu për mungesat e mundshme në përpjekjet për të frenuar importet nga Rusia.
BE, SHBA dhe Britania e Madhe janë ndër ato që janë zotuar të shkurtojnë importet ruse.
Por raporti i CREA zbuloi se Rusia ende fitoi 97 miliardë dollarë të ardhura nga eksportet e karburanteve fosile në 100 ditët e para të konfliktit në Ukrainë, nga 24 shkurti deri më 3 qershor.
Bashkimi Evropian përbënte 61% të këtyre importeve, me vlerë rreth 59 miliardë dollarë.
Në përgjithësi, eksportet e naftës dhe gazit rus janë në rënie dhe të ardhurat e Moskës nga shitja e energjisë kanë rënë gjithashtu nga një kulm prej mbi 1 miliard dollarë në ditë në mars.
Por të ardhurat ende tejkaluan koston e luftës në Ukrainë gjatë 100 ditëve të para – me CREA që vlerëson se Rusia po shpenzon rreth 876 milion dollarë në ditë për pushtimin.
BE planifikon të ndalojë importet ruse të naftës që vijnë nga deti deri në fund të vitit 2022, gjë që do të shkurtonte importet me dy të tretat.
Në mars, blloku u angazhua gjithashtu për të reduktuar importet e gazit nga Rusia me dy të tretat brenda një viti.
Megjithatë, deri më tani shtetet nuk kanë qenë në gjendje të binin dakord për një ndalim të plotë.
Ndërkohë, SHBA ka shpallur ndalimin e plotë të importeve ruse të naftës, gazit dhe qymyrit. Mbretëria e Bashkuar do të heqë gradualisht importin e naftës ruse deri në fund të vitit.
Raporti i CREA tha se embargoja e planifikuar e BE-së e naftës do të kishte një ndikim të rëndësishëm.
Por ajo paralajmëroi se sasi të mëdha të naftës së papërpunuar ruse po dërgoheshin tani në Indi, e cila rriti pjesën e saj në eksportet totale të papërpunuara të Rusisë nga rreth 1% para pushtimit të Ukrainës në 18% në maj.
Raporti tha se një “pjesë e konsiderueshme” e kësaj po përpunohej dhe shitej – shpesh klientëve në SHBA dhe Evropë – të cilën e përshkroi si “një hapësirë të rëndësishme për t’u mbyllur”.
Raporti shtoi se sanksionet e forta kundër cisternave që transportojnë naftë ruse do të kufizojnë ndjeshëm hapësirën për këtë praktikë.
Raporti thekson se ndërsa Rusia kërkon tregje të reja për naftë, shumica e saj po transportohet me anije – dhe shumica e anijeve të përdorura janë në pronësi të kompanive evropiane dhe amerikane.
Si dhe India, vende të tjera që rritën importet e karburantit rus përfshinin Francën, Kinën, Emiratet e Bashkuara Arabe dhe Arabinë Saudite, thuhet në raport.