Vendosni fjalën kyçe....

Mbi 10 mijë punonjës të tre prodhuesve të mëdhenj amerikanë të makinave futen në grevë


Më shumë se 10,000 punonjës të tre nga prodhuesit më të mëdhenj të makinave amerikane kanë nisur grevën, thotë sindikata e tyre.

Puna është ndërprerë në tre fabrika në pronësi të General Motors (GM), Ford dhe Stellantis.

Ajo erdhi pasi kontratat e punës skadonin të enjten mbrëma. Unioni i Bashkuar i Auto-punëtorëve (UAW) tha se firmat nuk kishin paraqitur oferta të pranueshme.

Lufta kërcënon të shkaktojë çmime më të larta për blerësit dhe ndërprerje të mëdha për gjigantët e industrisë motorike.

Presidenti i UAW-së Shawn Fain i tha BBC-së se tani i takon kompanive të zgjidhin mosmarrëveshjen.

“Kur ata të fillojnë të kujdesen për punëtorët e tyre do të përfundojë,” tha ai.

Greva filloi në mesnatën me orën lindore (04:00 GMT) në fabrikën e kamionëve të madhësisë së mesme të GM në Wentzville, Misuri, uzinën e Ford-it në Bronco në Michigan dhe fabrikën e Jeep në Toledo, Ohio në pronësi të Stellantis.

Fabrikat janë kritike për prodhimin e disa prej automjeteve më fitimprurëse të “Detroit Three”.

Objektet e tjera do të vazhdojnë të funksionojnë, tha UAW, por nuk përjashtoi zgjerimin e grevave përtej tre objektivave fillestarë.

Me afrimin e afatit të enjten, Shtëpia e Bardhë tha se Presidenti Joe Biden kishte folur në telefon me Fain për negociatat, por nuk dha detaje të mëtejshme.

Sindikata kishte kërkuar një rritje pagash prej 40% për rreth 140,000 anëtarët e saj gjatë katër viteve, duke vënë në dukje një rritje të krahasueshme të pagave për drejtuesit e kompanive.

Kërkesa të tjera përfshinin:
-një javë pune katër ditore
-kthimi i rritjeve automatike të pagave të lidhura me inflacionin
-kufizime më të rrepta për sa kohë punëtorët mund të konsiderohen staf “i përkohshëm” që nuk marrin përfitime sindikale.

Propozimet e UAW do të dyfishonin më shumë se kostot e saj të punës në SHBA, tha Ford në një deklaratë.

Muajin e kaluar, 97% e anëtarëve të sindikatës votuan për të autorizuar një grevë.

Punëtorët thanë se kompanitë mund të përballonin të ishin më bujare pas vitesh fitimesh rekord.

“Sipas mendimit tim ne e kemi borxh këtë,” tha Paul Raczka, i cili punon në një fabrikë Stellantis në Michigan duke prodhuar Jeep Grand Cherokees.