Më shumë se 10,000 punonjës të tre nga prodhuesit më të mëdhenj të makinave amerikane kanë nisur grevën, thotë sindikata e tyre.
Puna është ndërprerë në tre fabrika në pronësi të General Motors (GM), Ford dhe Stellantis.
Ajo erdhi pasi kontratat e punës skadonin të enjten mbrëma. Unioni i Bashkuar i Auto-punëtorëve (UAW) tha se firmat nuk kishin paraqitur oferta të pranueshme.
Lufta kërcënon të shkaktojë çmime më të larta për blerësit dhe ndërprerje të mëdha për gjigantët e industrisë motorike.
Presidenti i UAW-së Shawn Fain i tha BBC-së se tani i takon kompanive të zgjidhin mosmarrëveshjen.
“Kur ata të fillojnë të kujdesen për punëtorët e tyre do të përfundojë,” tha ai.
Greva filloi në mesnatën me orën lindore (04:00 GMT) në fabrikën e kamionëve të madhësisë së mesme të GM në Wentzville, Misuri, uzinën e Ford-it në Bronco në Michigan dhe fabrikën e Jeep në Toledo, Ohio në pronësi të Stellantis.
Fabrikat janë kritike për prodhimin e disa prej automjeteve më fitimprurëse të “Detroit Three”.
Objektet e tjera do të vazhdojnë të funksionojnë, tha UAW, por nuk përjashtoi zgjerimin e grevave përtej tre objektivave fillestarë.
Me afrimin e afatit të enjten, Shtëpia e Bardhë tha se Presidenti Joe Biden kishte folur në telefon me Fain për negociatat, por nuk dha detaje të mëtejshme.
Sindikata kishte kërkuar një rritje pagash prej 40% për rreth 140,000 anëtarët e saj gjatë katër viteve, duke vënë në dukje një rritje të krahasueshme të pagave për drejtuesit e kompanive.
Kërkesa të tjera përfshinin:
-një javë pune katër ditore
-kthimi i rritjeve automatike të pagave të lidhura me inflacionin
-kufizime më të rrepta për sa kohë punëtorët mund të konsiderohen staf “i përkohshëm” që nuk marrin përfitime sindikale.
Propozimet e UAW do të dyfishonin më shumë se kostot e saj të punës në SHBA, tha Ford në një deklaratë.
Muajin e kaluar, 97% e anëtarëve të sindikatës votuan për të autorizuar një grevë.
Punëtorët thanë se kompanitë mund të përballonin të ishin më bujare pas vitesh fitimesh rekord.
“Sipas mendimit tim ne e kemi borxh këtë,” tha Paul Raczka, i cili punon në një fabrikë Stellantis në Michigan duke prodhuar Jeep Grand Cherokees.