Mbikëqyrja e reklamave në Mbretërinë e Bashkuar ka ndaluar dy reklama të Toyota-s për miratimin e drejtimit që shpërfill ndikimin e saj mjedisor në një vendim historik, duke deklaruar se reklamat SUV ishin krijuar pa “një ndjenjë përgjegjësie ndaj shoqërisë”.
Është hera e parë që Autoriteti i Standardeve të Reklamimit (ASA) bllokon një reklamë SUV me arsyetimin e shkeljes së përgjegjësisë sociale në një kontekst mjedisor.
Rregullatori ndaloi dy reklama, të lëshuara fillimisht në një fushatë të vitit 2020: një poster dhe një video të shfaqur në mediat sociale, ku dhjetëra makina Toyota Hilux kalojnë nëpër terren jashtë rrugës, duke përfshirë një lumë, ndërsa një zëri përshkruan skenën si “një nga spektaklet e vërteta të natyrës”. Mjetet më pas bashkohen me një rrugë dhe kalojnë nëpër një zonë urbane, përpara se një makinë e vetme të hyjë në një rrugë, me zërin që vazhdon: “Toyota Hilux. Lindur për të bredhur.” Posteri tregon dy SUV në plan të parë, të ndjekur nga një tufë e të tjerëve që përshkojnë një terren shkëmbor mbi një re pluhuri.
Ankesa u bë nga Adfree Cities, një rrjet grupesh që përpiqen të largojnë reklamat nga hapësirat publike. Ata argumentuan, në partneritet me grupin e fushatës në Mbretërinë e Bashkuar, Badvertising, se reklamat pranonin sjelljet e dëmshme për mjedisin dhe po bëjnë thirrje për t’i dhënë fund reklamimit të produkteve dhe shërbimeve me karbon të lartë, sipas The Guardian.
ASA vendosi se reklamat “e pranonin përdorimin e automjeteve në një mënyrë që shpërfillte ndikimin e tyre në natyrë dhe mjedis … ato nuk ishin përgatitur me ndjenjën e përgjegjësisë ndaj shoqërisë”.
Veronica Wignall, një bashkëdrejtoreshë në Adfree Cities, tha: “Këto reklama mishërojnë shpërfilljen totale të Toyota-s për natyrën dhe klimën, duke shfaqur automjete të mëdha, shumë ndotëse që lëvizin me shpejtësi nëpër lumenj dhe kullota të egra”.
Wignall tha se kishte një shkëputje midis mënyrës se si reklamoheshin SUV-të – me fushata që shpesh i përshkruanin ato në mjedise të thyera – dhe realitetit se ku drejtoheshin kryesisht. Hulumtimet kanë treguar se tre të katërtat e SUV-ve të reja në MB janë të regjistruara për njerëzit në zonat urbane. “Është një përdorim cinik i natyrës për të promovuar diçka tepër të dëmshme për natyrën.”
Ajo tha: “Ky vendim është një moment i mirë për të menduar për kufizimet e asaj që rregullatori mund të bëjë,” duke vënë në dukje se organi mbështetej te shoqëria civile për të monitoruar reklamat për dëme të mundshme. “ASA mund të veprojë vetëm në reklama që dëmtojnë mjedisin përmes shkeljeve të kodeve të reklamave… Por dëmet e shkaktuara nga reklamat me karbon të lartë shkojnë shumë më thellë se kaq.
“Reklamimi për SUV-të po rrit kërkesën për makina masive me gaz dhe shumë ndotës në mjediset urbane, pikërisht kur duam rrugë që janë më të sigurta dhe më të pastra dhe një sistem transporti [të aksesueshëm] me karbon të ulët”, tha Wignall, duke shtuar se situata ishte të ngjashme për fluturimet, mishin dhe qumështin.
Ajo bëri thirrje që qeveria të “ndalojë reklamat me karbon të lartë në burim” me një ndalim të stilit të duhanit. “Në mënyrë të ngjashme, avari i klimës po dëmton gjithnjë e më shumë shëndetin në Mbretërinë e Bashkuar, si dhe padyshim në të gjithë botën ku ndikimet ndihen më rëndë.”
Toyota mbrojti fushatën Hilux duke argumentuar se automjeti ishte projektuar për mjediset më të vështira, ku ata që punojnë në industri, duke përfshirë bujqësinë dhe pylltarinë, kishin një nevojë të vërtetë për automjete jashtë rrugës. Ai nuk përshkruante asnjë punonjës të tillë në reklamë, por tha se nuk duhej të ishte kështu.
Në vitin 2021, rregullatori njoftoi planet për një sërë hetimesh mbi pretendimet dhe praktikat e reklamave mjedisore. Në një parashtrim drejtuar Dhomës së Lordëve atë vit, ASA vuri në dukje se mori pak ankesa në lidhje me përgjegjësinë sociale, duke e përshkruar atë si “një fushë që ne besojmë se do të kërkojë një shqyrtim më të madh rregullator në të ardhmen”.