TikTok ishte një nga aplikacionet më të njohura të Indisë, derisa u ndalua në vitin 2020. Është një mësim për atë që mund të shpaloset nëse një ndalim në SHBA vazhdon.
Katër vjet më parë, India ishte tregu më i madh i TikTok-ut. Aplikacioni krenohej me një bazë në rritje prej 200 milionë përdoruesish, nënkultura të lulëzuara dhe nganjëherë mundësi ndryshimi të jetës për krijuesit dhe ndikuesit. TikTok-ut dukej i pandalshëm derisa tensionet e ndezura në kufirin midis Indisë dhe Kinës shpërthyen në dhunë vdekjeprurëse.
Pas përleshjes kufitare, qeveria indiane e ndaloi aplikacionin më 29 qershor 2020. Pothuajse brenda natës, TikTok-u u zhduk. Por llogaritë dhe videot e TikTok indian janë ende në internet, të ngrira në kohë kur aplikacioni sapo ishte shfaqur si një gjigant kulturor.
Në disa mënyra, ai mund të ofrojë një pamje paraprake të asaj që mund të shtrihet në horizont në Shtetet e Bashkuara. Më 24 prill, Presidenti Joe Biden nënshkroi një projekt-ligj që mund të ndalonte përfundimisht TikTok nga SHBA , duke shënuar një kapitull të ri pas vitesh kërcënimesh dhe legjislacioni të dështuar.
Ligji kërkon që kompania që zotëron TikTok-un, Bytedance, të shesë aksionet e saj në aplikacion brenda nëntë muajve të ardhshëm, me një periudhë mospagimi prej tre muajsh, ose do të përballet me një ndalim të mundshëm në vend. Bytedance thotë se nuk ka ndërmend të shesë platformën e mediave sociale dhe është zotuar të kundërshtojë legjislacionin në gjykatë.
Ndalimi i një aplikacioni masiv të mediave sociale do të ishte një moment i paprecedentë në historinë amerikane të teknologjisë, megjithëse beteja e afërt gjyqësore aktualisht e lë të pasigurt fatin e TikTok. Por përvoja indiane tregon se çfarë mund të ndodhë kur një vend i madh fshin TikTok nga telefonat inteligjentë të qytetarëve të tij. As India nuk është i vetmi vend që ka ndërmarrë hapin.
Në nëntor 2023, Nepali njoftoi gjithashtu një vendim për të ndaluar TikTok dhe Pakistani ka zbatuar një numër ndalimesh të përkohshme që nga viti 2020. Ndërsa 150 milionë përdoruesit e aplikacionit në SHBA kalojnë nëpër video në harresë, historia e ndalimit të TikTok në Indi tregon se përdoruesit përshtaten shpejt, por gjithashtu se kur TikTok vdes, shumë nga kultura e tij vdes me të.
Sucharita Tyagi, kritike filmi me qendër në Mumbai, e kishte rritur llogarinë e saj në 11,000 ndjekës kur TikTok-u u mbyll, me disa nga videot e saj që grumbulluan miliona shikime.
“TikTok-u ishte i madh. Njerëzit mblidheshin në të gjithë vendin, kërcenin, vendosnin skeçe, postonin se si drejtonin shtëpinë e tyre në qytetin e tyre të vogël në kodra,” thotë Tyagi.
“Kishte një numër masiv njerëzish që papritmas patën këtë ekspozim që u ishte mohuar gjithmonë, por tani ishte e mundur.”
Aplikacioni ishte një fenomen i veçantë për shkak të mënyrave se si algoritmi i tij u jepte mundësi përdoruesve ruralë indianë , të cilët ishin në gjendje të gjenin një audiencë dhe madje të arrinin statusin e të famshmit që nuk ishte e mundur në aplikacione të tjera.
“Kjo demokratizoi reagimin e përmbajtjes për herë të parë,” thotë shkrimtari dhe analisti i teknologjisë me bazë në Nju Delhi, Prasanto K Roy. “Ne filluam të shohim shumë nga këta njerëz shumë ruralë mjaft të ulët në shkallën socio-ekonomike, të cilët kurrë nuk do të ëndërronin të merrnin ndjekës ose të fitonin para në të. Algoritmi i zbulimit të TikTok-ut do t’ua shpërndante atë përdoruesve që dëshironin ta shihnin atë. Nuk kishte asgjë të ngjashme për sa i përket videove hiper-lokale.”
TikTok-u ka një rëndësi të ngjashme kulturore në SHBA, ku lulëzojnë komunitetet e veçanta dhe një numër i pallogaritshëm i krijuesve dhe bizneseve të vogla e bazojnë jetesën e tyre rreth aplikacionit. Është një lloj suksesi që është më pak i përhapur në platformat e tjera të mediave sociale. Instagram, për shembull, në përgjithësi është i akorduar më shumë për konsumimin e përmbajtjes nga llogaritë me ndjekës të mëdhenj, ndërsa TikTok vendos një theks më të madh në inkurajimin e përdoruesve të rregullt për të postuar.
Kur TikTok-u doli jashtë funksionit në Indi, qeveria ndaloi 58 aplikacione të tjera kineze së bashku me të, duke përfshirë disa që aktualisht po rriten në popullaritet në SHBA sot, siç është aplikacioni i blerjeve të modës Shein. Me kalimin e viteve, India ndaloi mbi njëqind aplikacione të tjera kineze, megjithëse negociatat kohët e fundit sollën një version indian të Shein përsëri në internet.
E njëjta gjë mund të ndodhë në SHBA. Ligji i ri krijon një precedent dhe krijon një mekanizëm për qeverinë amerikane për të hequr qafe aplikacionet e tjera kineze. Shqetësimet për privatësinë dhe sigurinë kombëtare që zënë politikanët për TikTok-un mund të zbatohen edhe për një mori kompanish të tjera.
Dhe kur hiqet një aplikacion i njohur, të tjerët mund të përpiqen të mbushin boshllëkun. “Sapo TikTok u ndalua, ai hapi një mundësi shumë miliarda dollarësh,” thotë Nikhil Pahwa, një analist indian i politikave teknologjike dhe themelues i faqes së lajmeve MediaNama . “Shumë biznese fillestare indiane u prezantuan për të mbushur boshllëkun.”
Për muaj të tërë, shtypi i teknologjisë indiane u përmbyt me lajme rreth këtyre kompanive të reja të mediave sociale indiane, me emra Chingari, Moj dhe MX Taka Tak. Disa gjetën suksesin fillestar, duke joshur ish-yjet e TikTok në platformat e tyre dhe duke siguruar investime dhe madje edhe mbështetje qeveritare. Ai e ndau tregun social indian në qoshe të ndryshme ndërsa aplikacionet e reja luftuan për dominim, por ky turbullim i arit pas TikTok-ut nuk zgjati shumë.
VINI RE: Ky material është pronësi intelektuale e BBC