Zyrtarët më të lartë antitrust të Departamentit të Drejtësisë kanë vendosur t’i kërkojnë një gjyqtari të detyrojë Google të Alphabet Inc. të shesë shfletuesin Chrome në atë që do të ishte një goditje historike ndaj një prej kompanive më të mëdha të teknologjisë në botë.
Departamenti do t’i kërkojë gjyqtarit, i cili vendosi në gusht se Google monopolizoi në mënyrë të paligjshme tregun e kërkimit, të kërkojë masa në lidhje me inteligjencën artificiale dhe sistemin operativ të smartfonëve të saj Android, sipas njerëzve të njohur me planet.
Zyrtarët antitrust, së bashku me shtetet që i janë bashkuar çështjes, planifikojnë gjithashtu të rekomandojnë të mërkurën që gjyqtari federal Amit Mehta të vendosë kërkesa për licencimin e të dhënave, thanë njerëzit, të cilët kërkuan të mos përmendet duke qenë se bëhet fjalë për një çështje konfidenciale.
Nëse Mehta pranon propozimet, ata kanë potencialin për të riformuar tregun e kërkimit në internet dhe industrinë në zhvillim të AI (Inteligjenca Artificiale). Çështja u ngrit nën administratën e parë Trump dhe vazhdoi nën presidentin Biden. Kjo shënon përpjekjen më agresive për të frenuar një kompani teknologjike që kur Uashingtoni u përpoq pa sukses të shpërbënte Microsoft Corp. dy dekada më parë.
Zotërimi i motorit të kërkimit më të njohur të internetit në botë është çelësi për biznesin e reklamave të Google. Kompania është në gjendje të shohë veprimtarinë nga përdoruesit e identifikuar dhe t’i përdorë ato të dhëna për të synuar në mënyrë më efektive promovimet, të cilat sjellin pjesën më të madhe të të ardhurave të saj. Google ka përdorur gjithashtu Chrome për t’i drejtuar përdoruesit drejt produktit të tij kryesor të AI, Gemini, i cili ka potencialin të zhvillohet nga një robot përgjigjesh në një asistent që ndjek përdoruesit nëpër ueb.
Lee-Anne Mulholland, nënkryetare e Google për çështjet rregullatore, tha se Departamenti i Drejtësisë “vijon të shtyjë një axhendë radikale që shkon përtej çështjeve ligjore në këtë rast”. Ajo shtoi, “se ndërhyrja e qeverisë me këto mënyra do dëmtonte konsumatorët, zhvilluesit dhe kompanitë teknologjike amerikane pikërisht në çastin kur kjo e fundit është më e nevojshme”.
Departamenti i Drejtësisë nuk pranoi të komentojë.
Aksionet e Google ranë deri në 1.8% pas lajmit.
Qasja te Chrome
Zbatuesit e antitrustit duan që gjykatësi të urdhërojë Google të shesë Chrome – shfletuesin më të përdorur në mbarë botën – sepse ai përfaqëson një pikë kyçe qasjeje përmes së cilës shumë njerëz përdorin motorin e tij të kërkimit, thanë njerëzit.
Qeveria ka mundësinë të vendosë nëse një shitje e Chrome është e nevojshme në një datë të mëvonshme nëse disa nga aspektet e tjera të masës krijojnë një treg më konkurrues, shtuan njerëzit. Shfletuesi Chrome kontrollon rreth 61% të tregut në SHBA, sipas StatCounter, një shërbim analitik i trafikut në internet.
Avokatët e qeverisë u takuan me dhjetëra kompani gjatë tre muajve të fundit ndërsa përgatitën rekomandimin. Shtetet po shqyrtojnë ende shtimin e disa propozimeve dhe disa hollësi mund të ndryshojnë, thanë njerëzit.
Zyrtarët antitrust u tërhoqën nga një masë më e ashpër që do e detyronte Google të shiste Android-in, thanë njerëzit.
Apeli i Google
Vendimi i muajit gusht i Mehtas se Google ka thyer ligjet antitrust si në tregjet e kërkimit në internet ashtu edhe në tregjet e reklamave me tekst, pasoi një provë 10-javore vitin e kaluar. Kompania ka thënë se ka në plan ta apelojë masën.
Gjykatësi ka caktuar një seancë dëgjimore dyjavore në prill se çfarë ndryshimesh duhet të bëjë Google për të korrigjuar sjelljen e paligjshme dhe planifikon të nxjerrë një vendim përfundimtar deri në gusht 2025.
Agjencia dhe shtetet kanë vendosur të rekomandojnë që Google t’i kërkohet të licencojë rezultatet dhe të dhënat nga motori i tij i njohur i kërkimit dhe t’u japë faqeve të internetit më shumë mundësi për të parandaluar përdorimin e përmbajtjes së tyre nga produktet e inteligjencës artificiale të Google, thanë njerëzit.
Zbatuesit e antitrustit do propozojnë që Google të shkëpusë sistemin operativ të telefonit inteligjent Android nga produktet e tjera të tij, duke përfshirë kërkimin dhe dyqanin e tij të aplikacioneve Google Play, të cilat tani shiten si një paketë, thanë njerëzit. Ata janë gjithashtu të përgatitur të kërkojnë një kërkesë që Google të ndajë më shumë informacion me reklamuesit dhe t’u japë atyre më shumë kontroll se ku shfaqen reklamat e tyre.
Avokatët nga Departamenti i Drejtësisë dhe prokurorët e përgjithshëm të shtetit përfshinë të gjitha këto çështje në një dosje fillestare në tetor, si dhe një ndalim për llojin e kontratave ekskluzive që ishin në qendër të çështjes kundër Google.
Një shitje e detyruar, nëse ndodh, do varet gjithashtu nga gjetja e një blerësi të interesuar. Ata që mund të përballojnë dhe mund të duan pronën, si Amazon, po përballen gjithashtu me një kontroll antitrust që mund të parandalojë një marrëveshje të tillë.
“Pikëpamja ime është se kjo është jashtëzakonisht e pamundur,” tha Mandeep Singh, një analist i Bloomberg Intelligence, në një email. Por, shtoi ai, ai mund të shihte një blerës si OpenAI, krijuesi i chatbot-it të inteligjencës artificiale ChatGPT.
“Kjo do t’i jepte asaj si shpërndarjen ashtu edhe një biznes reklamash për të plotësuar abonimet e tij në chatbot për konsumatorët.”
Përmbledhje të AI
Google tani shfaq përgjigje të bazuara në inteligjencën artificiale në krye të faqeve të kërkimit të saj të faturuara si “Përmbledhje AI”. Edhe pse faqet e internetit mund të heqin dorë nga përdorimi i informacionit të tyre nga Google për të krijuar modele të AI, ato nuk mund t’ia lejojnë vetes të heqin dorë nga përmbledhjet sepse kjo do rrezikonte t’i shtynte ato në rezultatet e kërkimit, duke e bërë më të vështirë arritjen e klientëve të tyre.
Botuesit e faqeve të internetit janë ankuar se funksioni zvogëlon trafikun dhe dollarët e reklamave pasi përdoruesit rrallë klikojnë për të parë të dhënat që përdoren për të fuqizuar ato rezultate.
Për sa i përket licencimit të të dhënave, zbatuesit e antitrustit planifikojnë të propozojnë dy mundësi: që Google të shesë të dhënat themelore “kliko dhe pyet” dhe gjithashtu të shpërndajë veçmas rezultatet e tij të kërkimit, sipas njerëzve të njohur.
Kompania aktualisht shet rezultate kërkimi të përbashkëta, por me kufizime, si parandalimi i përdorimit të tyre në celular. Detyrimi i Google të bashkojë rezultatet e tij të kërkimit do lejonte motorët rivalë të kërkimit dhe startup-et e inteligjencës artificiale të përmirësonin shpejt cilësinë e tyre, ndërsa furnizimi i të dhënave do t’i lejonte të tjerët të ndërtonin indeksin e tyre të kërkimit.
VINI RE: Ky material është pronës intelektuale e Bloomberg
Përgatiti për Hashtag.al, Klodian Manjani