Komisioni Evropian më 20 korrik zbuloi një paketë masive të nismave kundër pastrimit të parave për të ndaluar pastrimin e parave të pista nga blloku pas dështimeve të përsëritura.
Karakteristika kurorëzuese e paketës me katër drejtime është një plan për të prezantuar një autoritet të ri të BE-së kundër pastrimit të parave, i njohur si AMLA. Agjencia e re e BE duhet të ngrihet brenda tre viteve të ardhshme dhe të fillojë mbikëqyrjen e drejtpërdrejtë deri në 2026, e plotësuar me fuqinë për të vendosur gjoba me vlerë miliona euro.
Por disa ligjvënës dhe shoqata paralajmërojnë se paketa mund të mos jetë e mjaftueshme për të shkatërruar financuesit e paligjshëm dhe aktivitetin e dyshimtë që kapin shumën prej rreth 160 miliardë euro në të gjithë bllokun.
Më poshtë Politico ka renditur pesë arsye pse pastruesit e parave ka të ngjarë të mbledhin supet për iniciativat e Brukselit – tani për tani.
- AMLA nuk do të ndërtohet brenda një dite
Paketa është ambicioze. Agjencia e re është vendosur të punësojë 250 persona për të mbikëqyrur drejtpërdrejt institucionet financiare më të rrezikshme të bllokut me një buxhet vjetor prej 45 milion €. Por AMLA nuk do të ndërtohet brenda një dite. Mbikëqyrësi është vendosur të fillojë detyrat e tij të drejtpërdrejta mbikëqyrëse vetëm nga fillimi i vitit 2026. Kjo është pothuajse pesë vjet e status quo-së, e cila ka provuar të jetë joefektive në trajtimin e parave të pista.
Do të kishte pasur më shumë kuptim të forconte fuqitë ekzistuese të Autoritetit Bankar Evropian kundër parave të pista dhe të përmirësonte strukturën e saj të gabuar të qeverisjes, sipas shefit ekzekutiv të qendrës për studime të politikës evropiane, Karel Lannoo. Në vend të kësaj, EBA-s do t’i hiqeshin kompetencat që ka.
“Tani ka një ndërprerje dhe një vakum prej rreth dy vjetësh,” tha Lannoo. “Kjo do të demotivonte EBA-n nga puna që ata kanë bërë. Pse duhet të kujdesen akoma ndërkohë?”
- Blloku ka akoma pika të verbra
Një seri skandalesh me para të pista që nga viti 2018 zbuluan një pikë të verbër në mbikëqyrjen e bankave të BE-së. Qeveritë kanë interpretuar ndryshe masat mbrojtëse të bllokut ndaj parave të ndryshme për vite me radhë kur i shkruajnë ato në ligjin kombëtar. Kjo u ka lënë shumë boshllëqe kriminelëve për të shfrytëzuar në vendet që nuk kërkojnë të gjitha bizneset të raportojnë transaksione të dyshimta, , të tilla si platformat e financimit të njerëzve dhe tregtarët e diamanteve.
Komisioni propozoi një rregullore të vetme të martën për të rregulluar situatën e cila do të harmonizojë rregullat e bllokut, të cilat AMLA do të policojë. Negociatat legjislative mbi rregullat uniforme mund të kërkojnë vite, megjithatë ka akoma disa kryeqytete që ende nuk kanë futur rregullat ekzistuese të BE-së.
Brukseli ka goditur mashtruesit e bllokut në vitet e fundit me kërcënime të gjykatave dhe ndëshkimeve. E gjithë kjo kërkon kohë, gjithashtu.
- Sektorët e tjerë mbeten të prekshëm
Përgjegjësitë e drejtpërdrejta të AMLA janë të kufizuara në industrinë financiare. Kjo do të thotë se do të mbetet në dorën e qeverive për të trajtuar para të pista brenda sektorëve të tjerë, të tilla si lojërat e fatit, shërbimet ligjore dhe auditimi. Mbikëqyrësi i ri do të jetë në gjendje të marrë përsipër mbikëqyrjen e rasteve specifike edhe kur autoritetet kombëtare dështojnë të bëjnë punën e tyre siç duhet. Por siç tregon historia e fundit në Danimarkë dhe Estoni, është e vështirë të përcaktohet se ku mbikëqyrësit kombëtar janë duke fjetur në timon.
“Asnjë autoritet i BE nuk mund të mbikëqyrë të gjithë zbatuesit e ligjit kundër pastrimit të parave, veçanërisht në sektorin jofinanciar të tilla si tregtia e mallrave, pasurive të patundshme, avokatëve dhe lojërave të fatit“, tha ligjvënësi gjerman i BE-së nga radhët e të Gjelbërtëve, Sven Giegold. “Prandaj, kjo mbetet akoma në Shtetet anetare.”
- Bota e errët e internetit mund të anashkalojë rregullat fintech
Financat po bëhen gjithnjë e më digjitale. Pra, është e natyrshme që një pjesë e paketës AML të Komisionit do të përfshinte një faturë që synon gjithashtu teknologjinë financiare. Projekt-ligji synon të prezantojë kërkesat e zbulimit për blerjen dhe shitjen e aktiveve kripto brenda BE. Kjo do të thotë që çdo kompani apo firmë financiare në BE që transferon një aktiv digjital brenda ose jashtë bllokut do të duhet të japë detaje se kush i lëviz paratë përreth.
Thënë kjo, interneti është global – njerëzit në Evropë mund të shmangin rregullat e zbulimit përmes botës së errët të internetit duke gjetur një furnizues kinez të kripto-aseteve për të transferuar fonde në Rusi, për shembull.
- Politika e energjisë – çfarë tjetër?
Edhe nëse ligjvënësit e BE janë të shpejtë për të rënë dakord mbi rregullat e përbashkëta dhe përbërjen e AMLA, ekziston rreziku që politika e vendndodhjes mund të vonojë prezantimin e planifikuar të vëzhguesit për 2024. Ju nuk mund të vendosni një lopatë në tokë nëse kryeqytetet nuk mund të bien dakord se ku për të filluar ndërtimin. Agjencitë e BE vijnë me ndikim dhe fuqi ndërsa rritin ekonomitë kombëtare me punonjësit e tyre të paguar mirë. Kryeqytetet kanë qenë të gatshëm të luftojnë me dhëmbë për të siguruar çmimin fitimprurës të një agjencie, së fundmi demonstruar në lëvizjen e EBA në Paris. Një ngërç mund të shfaqet shpejt nëse fillon një luftë e ngjashme për AMLA – industria e fondeve të Gjermanisë, BVI, tashmë i ka lëshuar thirrjen e saj qeverisë gjermane për të luftuar për vëzhguesin.
“Qeveria gjermane duhet të luftojë për Frankfurtin si vendndodhja e autoritetit të ri Evropian“, tha Thomas Richter, CEO i BVI, në një deklaratë. “Një dështim siç ndodhi me EBA nuk duhet të lejohet të ndodhë përsëri.”
VINI RE: Ky material është pronësi intelektuale e Politico.eu, përshtatur në shqip nga Hashtag.al