Norvegjia, një nga anëtarët themelues të NATO-s, po prish një kontratë për helikopterët ushtarakë NH-90 të nënshkruar në vitin 2001, njoftoi ministri i Mbrojtjes i vendit Bjorn Arild Gram në një konferencë për shtyp të premten. Modeli, i cili u zhvillua posaçërisht për të përmbushur kërkesat e aleancës ushtarake, është konsideruar jooptimal nga ushtria norvegjeze, e cila përmendi defekte dhe vonesa të shumta.
Duke qenë se modeli “nuk do të jetë kurrë në gjendje të përmbushë kërkesat e forcave të armatosura norvegjeze”, Oslo tani po kërkon që afro 500 milionë euro që ka paguar deri më tani të rimbursohen. Operacioni i helikopterëve, të cilët tashmë ishin dorëzuar në Norvegji, u ndërpre me efekt të menjëhershëm të premten. Makineritë do t’i kthehen prodhuesit, kompanisë shumëkombëshe me bazë në Francë NHIndustries.
Ndërkohë, Oslo thuhet se po kërkon një zëvendësues, i cili mund të vijë nga SHBA-ja, tregoi gazeta gjermane Die Welt.
Raporti e përshkruan verdiktin përfundimtar të ushtrisë norvegjeze për NH-90 si “dënues” si për vetë modelin ashtu edhe për kompaninë që e prodhon atë. Oslo e bëri të qartë, siç vuri në dukje artikulli, se asnjë ngatërrim shtesë, pjesë këmbimi ose investim nuk kishte të ngjarë ta bënte helikopterin të vlefshëm.
Megjithatë, NHIndustries me sa duket nuk do ta marrë me lehtësi anulimin e papritur të kontratës dhe thuhet se mund ta çojë Norvegjinë në gjykatë për vendimin e saj, të cilin kompania e përshkroi si “ligjërish Në deklaratën e saj, shumëkombëshe tha, ndër të tjera, se “hedh poshtë akuzat kundër NH90 dhe kompanisë”, duke shtuar se Oslo nuk i kishte dhënë NHIndustries mundësinë për të adresuar “kërkesat e veçanta norvegjeze”.
Prodhuesi vazhdoi të këmbënguli se 13 nga 14 helikopterët e porositur nga Norvegjia ishin dorëzuar, me një tjetër gati për t’u mbledhur. Megjithatë, sipas ushtrisë norvegjeze, vetëm tetë nga ato makina ishin plotësisht funksionale.t të pabazuar”.
Në deklaratën e saj, koorporata tha, ndër të tjera, se “hedh poshtë akuzat kundër NH90 dhe kompanisë”, duke shtuar se Oslo nuk i kishte dhënë NHIndustries mundësinë për të adresuar “kërkesat e veçanta norvegjeze”.
Prodhuesi vazhdoi të këmbënguli se 13 nga 14 helikopterët e porositur nga Norvegjia ishin dorëzuar, me një tjetër gati për t’u mbledhur. Megjithatë, sipas ushtrisë norvegjeze, vetëm tetë nga ato makina ishin plotësisht funksionale.
Për NHIndustries, në të cilën Airbus ka një interes kontrollues, vendimi i Norvegjisë përfaqëson një goditje të re, pasi Australia, një tjetër blerës i NH-90, njoftoi në dhjetor 2021 se po planifikonte të kalonte në Black Hawk të prodhuar në SHBA. Canberra shpjegoi në atë kohë se performanca e helikopterit evropian ishte një “problem i vazhdueshëm”, duke shtuar se kostot operative ishin gjithashtu shumë të larta.
Die Welt pohoi se edhe Belgjika po shqyrton aktualisht zëvendësimin e NH-90-ve të saj.
Gazeta gjermane vuri në dukje se përdorues të tjerë kanë raportuar gjithashtu probleme të ndryshme me NH-90. Për shembull, Holanda dyshohet se është ankuar për problemet e korrozionit që lidhen me modelin.
Sipas një raporti të shkruar nga ushtria gjermane dhe të cituar nga Die Welt, deri në fund të vitit 2021, vetëm 19% e NH-90 në shërbim me forcat e armatosura gjermane ishin operacionale. Gazeta pohoi, duke cituar një blog të industrisë ushtarake gjermane, se marina e vendit kohët e fundit refuzoi të pranonte një helikopter të tillë për shkak të gabimeve të radarit dhe një erë të vazhdueshme karburanti në kabinë.
Me fluturimin e tij të parë në 1995, NH-90 është aktualisht në shërbim në mbi një duzinë vendesh, kryesisht në Evropë.