Vendosni fjalën kyçe....

Si po e fiton Ukraina luftën e mediave sociale


Nga Paul Adams

Pas gati tetë muajsh, lufta në Ukrainë mbetet e paqartë. Kundërofensivat ukrainase vazhdojnë të përparojnë, ndërsa forcat ruse janë ende duke bërë presion diku tjetër.

Por në internet, kjo është një çështje shumë e njëanshme.

“Ky është një komb memesh.”- thotë Olena, një sipërmarrëse nga Kievi që menaxhon ekipe vullnetarësh të mediave sociale. “Nëse kjo do të ishte një luftë memesh, ne do të fitonim.”

Olena nuk është emri i saj i vërtetë. Për shkak të natyrës së ndjeshme të punës që ajo dhe ekipet e saj kryejnë në emër të ministrisë së mbrojtjes të Ukrainës, ajo ka kërkuar të mbetet anonime.

Ekipet e saj punojnë gjatë gjithë kohës, duke reaguar brenda disa orësh ndaj lajmeve nga i gjithë vendi, duke prodhuar video të forta, shpesh të shoqëruara me muzikë, për audiencën e ministrisë brenda dhe jashtë vendit.

Ashtu sikurse presidenti i Ukrainës, Volodymyr Zelensky, i përshtat fjalimet në parlamentet e huaja për të marrë parasysh historinë, kulturën dhe ndjeshmërinë vendase, kështu edhe ekipi ndërkombëtar prej pesë anëtarësh i Olenës synon mesazhet e tyre.

Një video e qershorit që falenderonte Britaninë për ndihmën e saj ushtarake shfaqte muzikën e Gustav Holst dhe The Clash, me pamje të Shekspirit, David Bowie, Lewis Hamilton dhe një montazh të armëve antitank të furnizuara nga Britania.

Kohët e fundit, vendimi i presidentit francez Emmanuel Macron për të furnizuar me armë u përshëndet me një video ku thuhej: “Gjestet romantike marrin shumë forma”. Imazhet e trëndafilave të kuq, çokollatave, horizontit të Parisit, të ndjekura nga armët në veprim, ishin vendosur nën tingujt e Serge Gainsbourg dhe Je T’aime Moi Non Plus të Jane Birkin.

Olena thotë se një nga videot e saj të preferuara “falenderuese” vlerësoi Suedinë për investimin e saj me vlerë për paratë në Ukrainë: 20 mijë dollarë raketahedhës Carl Gustav, të aftë për të rrëzuar tanket ruse T-90 me vlerë 4.5 milion dollarë. Melodia? E keni marrë me mend: Kënga “Money” e Abba-s.

Falë përpjekjeve të ekipit, Twitter-i i ministrisë së mbrojtjes tani ka 1.5 milion ndjekës në mbarë botën. Disa nga videot janë parë më shumë se një milion herë.

Videoja e tyre më e suksesshme, e publikuar në gusht pas disa sulmeve misterioze ndaj objektivave ruse në Krimenë e aneksuar, ka mbledhur 2.2 milionë shikime. Ajo tallte rusët për pushimet në gadishull dhe ishte e shoqëruar me këngën e Bananarama Cruel Summer.

“Ideja kryesore është të flasësh me audiencën ndërkombëtare dhe të tregosh se Ukraina është në të vërtetë e aftë të fitojë.”- thotë ajo. “Sepse askush nuk dëshiron të investojë te humbësit.”

Por një tjetër nga ekipet e Olenës kryen punë më subversive, të dizajnuara për të nxjerrë në pah humbjet ruse dhe për të demoralizuar pushtuesit e Ukrainës.

Targetimi i audiencës ruse

Me një mori videosh që përshkruajnë pengesat ushtarake ruse të postuara në platformat e mediave sociale, ekipit nuk i mungon materiali. Por ata kanë mësuar përmes provave dhe gabimeve se çfarë funksionon dhe çfarë jo.

“Ne filluam të shfaqnim trupa të vdekur rusësh.”- thotë Olena. “Dhe pastaj ne kuptuam se në fakt nuk funksionoi. Ajo vetëm i bashkoi ata kundër nesh.”

Ekipi më pas u përpoq të apelonte në ndërgjegjen e ushtarëve rusë duke treguar imazhe të civilëve të vdekur ukrainas. Përsëri, dukej se ra në vesh të shurdhër.

“Ne e kuptuam se ata ishin në të vërtetë krenarë për këtë. Ata nuk e dënonin fare këtë.”- thotë ajo. “Ne e kuptuam se duhet ta bëjmë këtë në një mënyrë shumë më të sofistikuar.”

Videot ukrainase paralajmërojnë rusët se do të pësojnë humbje më të mëdha

Tani vullnetarët shqyrtojnë me imtësi platformat e mediave sociale ruse, duke kërkuar të shtypin butonat dhe të hetojnë dobësitë në pjesë të veçanta të vendit.

“Nëse e bëni në Saratov, duhet të dini se çfarë po ndodh në Saratov.”– thotë Olena. “Nëse e bëni në Nizhny Novgorod, duhet të dini se çfarë po ndodh në Nizhny Novgorod.”

Është jashtëzakonisht e vështirë të vlerësohet ndikimi që ka kjo punë, por mobilizimi i pjesshëm i kohëve të fundit i Vladimir Putin u ka dhënë vullnetarëve shumë material për të punuar.

“Ne prisnim mobilizimin.”– thotë Olena. “Ne e dinim se do të ishte shumë demoralizuese për ta.”

Pjesa e vetme më e pasur e materialit gjendet në shërbimin e mesazheve Telegram. Olena e quan atë “Perëndimi i egër, i egër”.

Vullnetarët që ofrojnë materiale për ministrinë e mbrojtjes janë vetëm një pjesë e vogël e një komuniteti të gjerë, të gjallë, patriotik të ashpër dhe jashtëzakonisht të pandershëm, që reagon ndaj ngjarjeve në terren, ndonjëherë me shpejtësi të mahnitshme.

Ukrainasit shfrytëzuan shpejt sulmin dramatik në urën ruse të Kerçit në luftën e informacionit

Një numër i madh i kanaleve në Telegram tërheqin një numër të madh ndjekësish.

Njëra, e quajtur “Ofensiva e Ukrainës”, ka 96,485 ndjekës. Slogani i saj është “luftimi në vijën e frontit civil-meme të luftës së informacionit që nga viti 2014″.

Ai ofron një dietë të përditësimeve ushtarake, trolling rreth Moskës dhe gërmime të herëpashershme në mbulimin e mediave perëndimore (përfshirë BBC-në).

Ashtu si shumica e kanaleve të tjera, nuk i shmanget shfaqjes së vuajtjeve, duke përfshirë pamjet e ushtarëve rusë të vdekur ose duke vdekur.

Shpërthimi i fundit në Urën e Kerçit të Rusisë, që lidh Rusinë me Krimenë e pushtuar, shkaktoi një valë videosh, shakash dhe memesh teksa ushtria e internetit e Ukrainës festoi në mënyrë të egër.

Por vendi nuk u shndërrua në një komb ninjash dixhitalë brenda natës. Tetë vjet luftë në rajonin lindor të Donbasit u ka dhënë njerëzve shumë kohë për të përmirësuar aftësitë e tyre, nga luftimi i dezinformatave deri te qarkullimi i përmbajtjeve humoristike të krijuara për të rritur moralin.

Mjedisi aktual i mediave sociale, thotë Ihor Solovey, kreu i Qendrës së Ukrainës për Komunikimin Strategjik dhe Sigurinë e Informacionit, pasqyron një konvergjencë të rrallë të ndjenjës zyrtare dhe popullore.

“Jemi dëshmitarë ndoshta hera e parë në histori kur shoqëria civile i beson shtetit dhe po e ndihmon atë.”– tha ai.

“Forcat e armatosura bëjnë të tyren, ndërsa shoqëria po krijon përmbajtje, meme, vepra krijuese vetë. Sepse secili ndihet përgjegjës për të ardhmen e tij.”

Çfarë po i kthen Rusia Ukrainës, nëse ka ndonjë gjë? Çuditërisht, duke pasur parasysh reputacionin e Rusisë për grupet e trolleve dhe mashtruesit e dyshimtë me lidhje të supozuara me Kremlinin, përgjigja duket të jetë: jo shumë.

Në fillim të këtij muaji, dy shakaxhinj të njohur rusë arritën të mashtrojnë Ministrin e Jashtëm të Ukrainës Dmytri Kuleba që të mendonte se po fliste me një ish-ambasador të SHBA-së në Moskë, Michael McFaul.

Fragmentet e bisedës u transmetuan në mediat shtetërore ruse, ku Kuleba dukej se pranonte se Ukraina ishte përgjegjëse për sulmet e fundit në Krime dhe Rusi, megjithëse shakaja u krye para shpërthimit të urës së Kerçit më 8 tetor.

VINI RE: Ky artikull është pronë intelektuale e BBC-së/ Përshtati në shqip Hashtag.al

Një mural i një hakeri është shfaqur në rrugët e Kievit