Brenda selisë në Londër të gjigantit të fondit amerikan Vanguard Group, mesazhi ishte i hapur. Këtu ka vetëm një rrugë: Rruga e Vanguard.
Bisedat e njohura për zgjerimin në të gjithë Evropën – për eksportimin e vizionit të themeluesit John Bogle, popullarizuesi i madh amerikan i fondit të indeksit me kosto të ulët – po fillonin të dukeshin si një paralajmërim.
Shefat po shikojnë përsëri në Malvern, Pensilvani, 3500 milje dhe një botë krejt tjetër, larg Londrës, iu tha ekipit në Mbretërinë e Bashkuar. Durimi i tyre mund të ketë kufijtë e tij.
“Është sikur të kemi një xhaxha të pasur në Shtetet e Bashkuara që po paguan për këtë,” u tha punonjësve atë mëngjes Sean Hagerty, një anëtar i Vanguard që kaloi 20 vjet në Malvern përpara se të dërgohej në Britani.
“Dhe një ditë, ai mund të lodhet prej saj.”
Ai mesazh shqetësues, i dorëzuar në vitin 2019 dhe i përsëritur që atëherë, po bëhet shumë më i zhurmshëm këto ditë. Sepse e vërteta e hidhur është kjo: Vanguard, krijimi i çuditshëm i të ndjerit Bogle dhe praktikisht një emër i njohur në SHBA, po përpiqet t’i shesë veten pjesës tjetër të botës.
Kjo mund të jetë e vështirë për t’u kuptuar për entuziastët e legjioneve në SHBA të entuziastëve të Vanguard, të njohur si Bogleheads. E themeluar në vitin 1975, kur Doë Jones po përplasej te shifra 700, Vanguard sot qëndron si një monument i fuqishëm amerikan për triumfin e investimit pasiv. Ai mbikëqyr një pasuri marramendëse prej 7.7 trilionë dollarësh. Vetëm BlackRock Inc. menaxhon më shumë.
Klientët? Vanguard ka më shumë se 30 milionë prej tyre. Për ta parë këtë në perspektivë, kini parasysh këtë: Zvicra ka 8.8 milionë njerëz. Është e sigurt të thuhet se pothuajse të gjithë në SHBA me një plan 401 (k) – që janë afërsisht 60 milionë njerëz, më shumë se e gjithë popullsia e Italisë – kanë dëgjuar për Vanguard.
Pra, Vanguard mund të duket si një nxitje për t’u bërë një Coca-Cola ose Apple e fondeve, një markë e fuqisë amerikane e përgatitur për eksport.
E megjithatë, e kundërta ka ndodhur. Nëse e lëmë mënjanë SHBA-në, Vanguard mund të fillojë të duket më pak si një markë aspiruese dhe më shumë si një ndërhyrës që vepron si gjithçka, kudo duket sikur është kthyer në shëpi ose duhet të jetë aty.
Në këtë rast, kjo përfshin versionin 7.7 trilionë dollarësh të Vanguard të përjashtimit amerikan: një besim i qëndrueshëm se bota do mundë të çelë një rrugë drejt derës së saj.
“Ne jemi këtu për të ndryshuar tregun evropian,” tha Hagerty, drejtor menaxhues për Vanguard Europe, në një intervistë.
“Ajo duhet të ndryshohet.”
Gjërat nuk kanë shkuar plotësisht në atë mënyrë. Tashmë, Vanguard është tërhequr nga Azia. Ajo ka mbyllur zyrat e saj në Tokio, Hong Kong, Singapor dhe, kryesisht, në Shangai. Tani, fushata e saj evropiane, e kontrolluar nga Hagerty, po ndjen gjithashtu presion, thonë persona të brendshëm të Vanguard.
Intervistat me më shumë se dy duzina punonjës të tanishëm dhe të mëparshëm në një sërë rolesh dhe vendndodhjesh japin një portret të pakursyer. (Njerëzit folën me kushtin që të mos përmendet emri për të shmangur rrezikimin e karrierës së tyre.)
Vanguard, thonë këta njerëz, shpesh i ka keqlexuar klientët dhe punonjësit e tij në Evropë. Është bërë e njëjta gjë me lojtarët e industrisë vendase që janë jetike për suksesin e saj.
Ata vënë në dukje një sërë gabimesh që kërkojnë kohë, nga përpjekja për të imponuar modele biznesi të SHBA-së përtej Atlantikut deri te lufta me dallimet në rregullore, praktika biznesi dhe kultura.
Kujtojnë disa telefonata të gjata me Malvern duke shpjeguar se, po, Vanguard duhej të ndiqte rregullat evropiane, ashtu si gjithë të tjerët, edhe pse është e vendosur në SHBA. (Vanguard nuk është akuzuar për shkelje të ndonjë rregulli.)
Disa gabime kanë arritur në ekuivalentët e biznesit të falsifikimit kulturor. Në Dublin, për shembull, ku Vanguard punëson 40 persona, një kërkesë miqësore për një takim me Bankën Qendrore të Irlandës shkaktoi konfuzion.
Ekzekutivët në SHBA i thanë stafit lokal se nuk e kuptonin pse Vanguard-i duhej të bënte takimin. (Ndryshe nga Rezerva Federale e SHBA-së, Banka Qendrore Irlandeze kontrollon në mënyrë rutinore firmat e mëdha të investimeve nëpërmjet divizionit të saj rregullator.)
Të brendshmit thonë se u deshën disa vite që Vanguard të përshtatej me faktin se britanikët mund të mos duan të investojnë si zviceranët, të cilët mund të mos mendojnë për fondet si italianët, të cilët mund të kenë ide të ndryshme për gjithë këtë se gjermanët.
Për një kohë, Vanguard po ofronte fonde britanike të indeksit FTSE 100 për njerëzit në Zyrih. Stafi zviceran duhej të shpjegonte se menaxherët zviceranë të pasurisë që u shërbenin klientëve zviceranë prisnin produkte investimi të shprehura në franga zvicerane, përveç eurove dhe dollarëve. Një punonjës kujton duke u shpjeguar shefave se ajo që funksiononte dikur për Vanguard në Tokio mund të mos funksiononte sot në Berlin.
Ndërkohë, Vanguard ka shpenzuar shumë miliona për të zgjeruar shtrirjen e saj nga Balltiku në Mesdhe. Në një moment, ajo po zgjerohej aq shpejt në Londër sa zyra e saj atje mbeti pa tavolina, thonë ish-punonjësit. Sot, kompania punëson afërsisht 1000 njerëz në të gjithë Evropën. Është duke hapur një zyrë ë Mançester dhe duke u zgjeruar në Berlin.
E megjithatë fitimi – ose të paktën një i tillë mjaftueshëm i madh për të lëvizur gjilpërën e peshores përsëri në Pensilvani – mbetet i pakapshëm.
Sipas llogaritjes së vetë Vanguard, kompania ka tërhequr 163 miliardë dollarë asete në Mbretërinë e Bashkuar që nga zbarkimi atje në vitin 2009. Katër zyra në kontinent – Berlin, Frankfurt, Milano, Zyrih – kanë grumbulluar së bashku 137 miliardë dollarë.
Totali – afërsisht 300 miliardë dollarë – mund të duket si shumë. Por ai përfaqëson vetëm një pjesë prej 3.9% të tortës prej 7.7 trilion dollarësh të Vanguard. Dhe mbani në mend se për pjesën më të madhe të dekadës së kaluar, tregjet evropiane të aksioneve kanë qenë në rritje, megjithëse me ulje-ngritje.
Hagerty shpejt e pranon se nuk është më në Malvern. Nëpërmjet Teams në fillim të qershorit, ai pranoi se Vanguard ka lëvizur ngadalë ndonjëherë. I pyetur për komentet e ‘xhaxhait të pasur’, ai tundi kokën dhe qeshi.
Kjo mbështetje mund të mos zgjasë përgjithmonë. Mortimer ‘Tim’ Buckley, ish-asistenti i Bogle që drejton Vanguard Group, në një moment duhet t’i tregojë bordit të tij se shtytja e gjatë dhe e kushtueshme në Evropë do sjellë dividentë.
Buckley, 54 vjeç, nuk pranoi të intervistohej për këtë histori. Por në një intervistë të 21 shkurtit për ‘Masters in Business’ me Barry Ritholtz në Bloomberg Radio, ai ishte i hapur: Vanguard-it i është dashur të marrë disa vendime të vështira.
“Ndërkombëtarisht, ne u përhapëm shumë lehtë,” tha Buckley. Në vend që të përqendrohej te klientët kryesorë – investitorët individualë – kompania po përpiqej të paraqitej edhe tek institucionet. Kjo nuk është ajo për të cilën po flasim, përfundoi me vonesë Vanguard. Nuk ndihmoi që kompania po humbte pjesën e tregut në shtëpi në biznesin e saj kritik 401(k).
“Ne në thelb u tërhoqëm nga Azia,” tha Buckley.
“Dhe ne i kthyem 125 miliardë dollarë në asete, gjë që shumica e njerëzve mendojnë se është çmenduri.”
Freddy Martino, një zëdhënës i Vanguard në Malvern, i referoi pyetjet në Evropë.
Fakt kthjellues
Brenda zyrave të tij në ndërtesën Ëalbrook, një kafaz i projektuar nga Norman Foster, pak hapa larg nga Banka e Anglisë, Hagerty është ende duke u përballur me një fakt kthjellues: Shumica e njerëzve në Evropë nuk e dinë kush ose çfarë është Vanguard.
Një sondazh me 800 njerëz në vitin 2019 zbuloi se edhe në Mbretërinë e Bashkuar, me lidhjet e saj të Anglosferës së një gjuhe dhe kulture, emri Vanguard pothuajse nuk kishte jehonë fare. Disa të anketuar menduan se Vanguard mund të ishte një kompani tubash. Të tjerë menduan se ishte një grup muzikor metalar, sipas dikujt që punonte në Vanguard në atë kohë.
Hagerty, 62 vjeç, thotë se amerikanëve iu desh shumë kohë që ta kuptonin.
“Ata mendonin se ne ishim një linjë ajrore,” thotë ai për investitorët amerikanë në vitet 1990, kur ai nënshkroi kontratën në Malvern, “dhe na thirri të rezervonim fluturime për në Kansas City”.
Hagerty është një banor i Pensilvanisë që duket i rrëmbyer drejt e nga kampusi Vanguard. Ai studioi kontabilitet në një kolegj të vogël në perëndim të Nju Jorkut dhe më pas për komunikim në Villanova, 16 milje nga Malvern. Pas një qëndrimi në kontabilitet dhe një duzinë vitesh në një bankë në Pittsburgh, ai u bashkua me Bogleheads. Ai ka qenë në Vanguard që atëherë.
Nëse aspiratat përtej detit të Vanguard janë penguar tani për tani, nuk ka qenë për mungesë ambicieje. Në vitin 2017, kompania ende ëndërronte të zgjerohej në gjithë kontinentin dhe, si në Azi, të përpiqej të shiste veten jo vetëm tek individët, por edhe tek institucionet, sipas njerëzve të njohur me këtë çështje. Në fund, Vanguard ngushtoi fushëpamjen. Sot ajo ka zyra në Zvicër, Britani, Gjermani dhe Itali.
Çdo herë, Vanguard – e cila mbështetet në llogaritë personale në SHBA – priste që telefonat të nisnin, sipas personave me njohuri me çështjen. Ata nuk e bënë. Në fund, drejtuesit ranë dakord se duhej të shpenzonin kohë dhe para për marketing.
Dhe kështu, në Gjermani, Vanguard filloi të reklamonte në Berlin Klassik Radio dhe në vendpushimet e skive. Ai vendosi tabela në metronë e Londrës. Në Zvicër dhe Itali, ajo kryesisht mbështetet në konferenca dhe takime me këshilltarë të pasurisë, të cilët mund t’i drejtojnë investitorët drejt Vanguard.
Ambiciet e hershme për të shitur produktet Vanguard në fondet e pensioneve në Mbretërinë e Bashkuar kanë ngrirë. Kështu ka një krah planifikimi financiar jetëshkurtër për të ofruar këshilla për daljen në pension nëpërmjet platformës së investitorëve personalë të firmës.
Malvern beson se Evropa do hyjë në rrugën Vanguard. Dhe, me të vërtetë, kompania ka fituar shumë këshilltarë financiarë në Mbretërinë e Bashkuar.
Vanguard gjithashtu ka bërë disa përparime në fondet e tregtuara për investitorët e zakonshëm. Por edhe atje situata është e përzier. Në gjashtë muajt e parë të 2023, ajo u rendit në vendin e dytë në shitjet e ETF në Gjermani me 8.2 miliardë euro flukse hyrëse. Numri 1, BlackRock trajtoi katër herë më shumë flukse, sipas të dhënave të përpiluara nga Morningstar Inc. në mbarë Evropën, Vanguard ishte i shtati për AUM midis menaxherëve të parave, tregojnë të dhënat e fundit të marsit.
Sipas Hagerty dhe një ekzekutivi tjetër, Vanguard i ka lartësuars virtytet e saj për këshilltarët financiarë në gjithë Kanalin. Në veçanti, po punon në Gjermani, ku njerëzit priren të investojnë përmes këtyre ndërmjetësve.
Por, përsëri, Vanguard mbetet Vanguard. Ajo kërkon që këshilltarët gjermanë të shkëmbejnë një nga praktikat e tyre standarde të industrisë – duke punuar me komisione – me një model tarife të stilit amerikan. Vanguard, me fjalë të tjera, pret që gjermanët të jenë në të njëjtën linjë me amerikanët. Po kështu Komisioni Evropian duhej të tërhiqej nga kjo çështje pasi industria financiare gjermane bëri bujë.
“Ne e bëmë atë në SHBA dhe do ta bëjmë në Gjermani,” këmbëngul Hagerty për përpjekjen.
“Ne do ta bëjmë atë ose do vdesim duke u përpjekur.”
Biseda mbi çështjen shqetësoi disa nga punonjësit evropianë të Vanguard. Po kështu edhe mënyra se si Vanguard i ka ndërruar drejtuesit nga Pensilvania dhe gjetkë në role kyçe në Evropë, në disa raste, pavarësisht përvojës së pakët në terren.
ADN-ja Vanguard, thotë ish-stafi evropian, ndonjëherë mund të tejkalojë njohuritë lokale. Në zyrat e Londrës, britanikët bënë shaka se Brexit dukej se i hutonte kolegët e tyre amerikanë. Disa nga të ardhurit amerikanë, thanë ata, dukej se mendonin se largimi i Britanisë nga Bashkimi Evropian do të thoshte se ata do dëboheshin menjëherë.
Pavarësisht kësaj presioni qëndron. Vizioni i Bogle-it për fondet e indeksit ka ndryshuar mënyrën se si Amerika investon. Por kjo do të thotë gjithashtu se krijimi i tij i veçantë, i cili është në pronësi të njerëzve që investojnë në fondet e tij, duhet të grumbullojë asete në shkallë të gjerë për të hedhur para për të mbuluar kostot dhe për të nxitur në tregje dhe produkte të reja.
Drejtuesit nga selia fluturuan në Londër në qershor për të diskutuar strategjinë evropiane të investimeve. Jo të gjithë ranë dakord për rrugën përpara, sipas njerëzve të njohur me ato bisedime. Stafi i Mbretërisë së Bashkuar u bëri thirrje vizitorëve të tyre të zgjerojnë gamën e ofertave të Vanguard. Përgjigja e palës amerikane: Le të presim dhe të shohim.
Hagerty përmbledh pamjen e Vanguard.
“Unë nuk mendoj se duhet t’u japim klientëve atë që ata duan,” thotë ai.
Vanguard, thotë ai, u jep njerëzve atë që Vanguard mendon se duhet të duan.
Punonjësit në Evropë e dinë se si është. Disa ankohen se ndonjëherë idetë e tyre nuk merren seriozisht; Hagerty thotë se është gjithmonë i hapur ndaj të mirave. Të tjerët kanë votuar vullnetarisht, veçanërisht në kontinent; Vanguard thotë se qarkullimi nuk ka qenë aq i lartë.
Hagerty thotë se Evropa është e pozicionuar mirë për të filluar të japë një kontribut të vërtetë. Sipas njerëzve të njohur me këtë çështje, ai i tha stafit të lartë të Londrës në vitin 2021 se selia qendrore pritet të fillojë të shohë rezultate në dy ose tre vjet – që, do të thotë këtë vit ose vitin e ardhshëm. Vanguard refuzon të komentojë për këtë, por drejtuesit thonë privatisht se fitimet nuk janë prioriteti.
Nëse po, kjo mund të jetë një gjë e mirë. Sipas një personi të njohur me diskutimet e brendshme të Vanguard, operacionit evropian mund të duhet më shumë kohë për të filluar të fitojë para. Një zëdhënës i Vanguard për Evropën nuk pranoi të komentonte.
Hagerty është i papërkulur. Momenti po ndërtohet. 300 miliardë dollarët Vanguard që ka grumbulluar në Evropë janë të mjaftueshme për të rritur biznesin, thotë ai. Selia është po aq e përkushtuar si kurrë më parë për përhapjen e ‘Ungjillit’ të Bogle.
Për Hagerty, si për shumë besimtarë Vanguard, nuk është vetëm biznes. Është personale.
“Misioni shkon thellë,” thotë ai.
VINI RE: Ky material është pronësi intelektuale e Bloomberg
Përgatiti për Hashtag.al, K.Manjani