Grupi Adani, konglomerati i lidhur politikisht që dominon pjesë të mëdha të ekonomisë së Indisë, duket se ka importuar miliarda dollarë qymyr me çmime shumë më të larta se vlera e tregut, sipas të dhënave doganore të shqyrtuara nga Financial Times.
Të dhënat mbështesin pretendimet e kahershme se Adani, importuesi më i madh privat i qymyrit në vend, ka rritur kostot e karburantit dhe ka bërë që miliona konsumatorë dhe biznese indiane të paguajnë më shumë për energjinë elektrike.
Të dhënat tregojnë se gjatë dy viteve të fundit, Adani përdori ndërmjetës në parajsat fiskale në Tajvan, Dubai dhe Singapor për të importuar qymyr me vlerë 5 miliardë dollarë me çmime që ndonjëherë ishin më shumë se dyfishi i çmimit të tregut.
Një prej këtyre kompanive është në pronësi të një biznesmeni tajvanez, i cili kohët e fundit u emërua nga FT si një aksioner i konsiderueshëm i fshehur në kompanitë Adani.
FT ekzaminoi gjithashtu 30 dërgesa qymyri nga Indonezia në Indi nga një kompani Adani gjatë 32 muajve midis 2019 dhe 2021. Në të gjitha rastet, çmimet në të dhënat e importit ishin shumë më të larta se ato në deklaratat përkatëse të eksportit. Gjatë udhëtimeve, vlera e dërgesave të kombinuara u rrit me mbi 70 milionë dollarë.
Dërgesat e qymyrit të Adanit tregojnë çmime të fryra të importit
Grupi Adani mohon se ka bërë ndonjë keqbërje. Ai tha se hulumtimi i FT bazohet në një ‘pretendim të vjetër, të pabazë’ dhe është ‘një riciklim keqinterpretim përzgjedhës i fakteve dhe informacioneve të disponueshme publikisht’.
Pretendimi për rritjen e kostove të karburantit u bë për herë të parë shtatë vjet më parë në një hetim nga Drejtoria e Inteligjencës së të Ardhurave, njësia hetimore e Ministrisë së Financave që kontrollon krimin ekonomik.
Pesë kompani Adani dhe pesë të tjera të furnizuara nga grupi ishin midis 40 importuesve të përmendur nga DRI në një njoftim të vitit 2016 për një hetim mbi inteligjencën se ata po ‘frynin artificialisht’ vlerën e qymyrit indonezian për të nxjerrë para jashtë vendit dhe për të mbifaturuar kompanitë e energjisë. Në njoftim thuhej se krahasimet e të dhënave të eksportit dhe importit ‘sugjerojnë mbivlerësim të madh në masën 50 për qind deri në 100 për qind’.
Në njoftim thuhej gjithashtu se ndërsa qymyri udhëtonte drejtpërdrejt nga Indonezia në Indi, ‘faturat e furnizuesit dërgohen përmes një ose më shumë agjentëve faturues ndërmjetës me bazë në një vend të tretë, me qëllimin e vetëm për të krijuar shtresa (tipike për pastrimin e parave të bazuara në tregti) dhe fryrje artificiale vlera e saj’.
Më vete, politikanët e opozitës në shtetin e origjinës së Adani-t, Gujarat, kanë akuzuar grupin për mbifaturim të energjisë elektrike që nga viti 2018, duke cituar një letër nga shoqëria shtetërore e cila thoshte se Adani bleu qymyr me çmime ‘që nuk pasqyrojnë vlerën e tregut të qymyrit indonezian’.
Kompania tha se është shfajësuar nga vendimi i DRI-së këtë vit për të tërhequr një ankesë në Gjykatën e Lartë në një çështje kundër një prej 40 importuesve të përmendur në vitin 2016.
“Është e qartë se çështja e mbivlerësimit në importin e qymyrit u zgjidh përfundimisht nga Gjykata më e lartë e Indisë”, thuhet në deklaratë.
Në atë rast, autenticiteti i disa dokumenteve të mbështetura nga DRI për të paraqitur çështjen e saj u gjet nga një gjykatë doganore si e paprovuar dhe DRI u zbulua se i mungonte juridiksioni nën kompetencën e saj të ngushtë për të zbatuar ligjin doganor. DRI nuk iu përgjigj kërkesave për koment.
Natyra e pazgjidhur e hetimit të DRI-së dhe vijimi i dukshëm i praktikave të supozuara ngre pikëpyetje të reja në lidhje me marrëdhëniet midis Adani-t dhe administratës së kryeministrit Narendra Modi.
Themeluesi Gautam Adani është përshkruar si ‘Rokfeleri i Modi-t’. Grupi i tij kontrollon 10 kompani të listuara dhe ka lulëzuar gjatë dekadës së fundit, duke u bërë kompania më e madhe private e energjisë termike në Indi dhe operatori më i madh privat i portit.
Adani filloi këtë vit duke u renditur si njeriu i tretë më i pasur në botë, por vlera e grupit të tij u rrëzua në më pak se gjysmën e kulmit të saj prej 288 miliardë dollarësh, pasi ai u akuzua në janar për drejtimin e ‘mashtrimit më të madh në historinë e korporatave’ nga Hindenburg Research, një kompani amerikane.
Hindenburg pretendoi se Adani përdori ‘njerëz figurina’ dhe një labirint kompanish guaska në parajsat fiskale për të plotësuar llogaritë dhe për të rritur artificialisht çmimet e aksioneve, duke u mbështetur në dokumente nga hetimet kriminale në grupin që ishin nën kujdesin e Modi-t.
Grupi Adani hedh poshtë këto akuza dhe ka thënë se raporti i Hindenburg nuk është ‘thjesht një sulm i pajustifikuar ndaj ndonjë kompanie specifike, por një sulm i llogaritur ndaj Indisë, pavarësisë, integritetit dhe cilësisë së institucioneve indiane dhe rritjes së ambicies së Indisë’.
I njëjti qymyr, çmime të ndryshme
Në janar 2019, DL Acacia, një anije transportuese 229 metra e gjatë me një pronar koreano-jugor dhe flamur panamez, u nis nga porti indonezian i Kaliorang në Kalimantan Lindor duke transportuar 74,820 ton qymyr termik të destinuar për zjarret e një termocentrali indian.
Gjatë udhëtimit, ndodhi diçka e jashtëzakonshme: vlera e ngarkesës së saj u dyfishua. Në të dhënat e eksportit çmimi ishte 1.9 milion dollarë, plus 42,000 dollarë për transportin dhe sigurimin. Pas mbërritjes në portin më të madh tregtar të Indisë, Mundra në Gujarat të drejtuar nga Adani, vlera e deklaruar e importit ishte 4.3 milionë dollarë.
Ngarkesa DL Acacia ishte një nga 30 dërgesat e importuara në Indi nga Adani Enterprises që FT shqyrtoi në hollësi. Në secilin rast, të dhënat doganore të anijes në Indi përputheshin me ato të regjistruara në Indonezi. Regjistrimet mbulojnë periudhën midis janarit 2019 dhe gushtit 2021, pas së cilës kohëregjistrimet e Indonezisë pushuan së qeni të disponueshme.
Për të përputhur çdo dërgesë, FT kontrolloi oraret e lundrimit siç u regjistrua nga Kpler, një kompani e të dhënave të mallrave dhe Spire, një kompani e të dhënave satelitore. Për të zvogëluar mundësitë e përplasjeve të rreme, FT ekzaminoi vetëm udhëtimet ku pesha e dërgesës përputhej në mënyrë të përkryer në të dy grupet e rekordeve dhe ku ajo peshë ishte një numër i parregullt, ose më pak gjasa për t’u përsëritur në dërgesa të shumta.
Sipas deklaratave indoneziane, këto 30 lundrime përfaqësuese – me një total prej 3.1 milion tonelatash – kushtojnë 139 milion dollarë në Indonezi, plus 3.1 milion dollarë në kostot e transportit dhe sigurimit. Vlerat e deklaruara për doganierët në Indi arritën në 215 milionë dollarë, duke sugjeruar se udhëtimet kishin 73 milionë dollarë fitime: një marzh fitimi prej 52 për qind.
Tregtimi i qymyrit është zakonisht një biznes konkurrues me volum të lartë me marzhe fitimi në shifra të ulëta. Me çmim në dollarë për ton, një ekspert në tregtinë indoneziane tha se ‘çdo gjë më shumë se disa dollarë mbi normën e tregut ngre dyshime’.
Adani Enterprises, kompania më e vjetër dhe më e vlefshme e grupit, sjell pjesën më të madhe të shitjeve dhe fitimeve të saj nga divizioni i saj i tregtisë së qymyrit të quajtur Integrated Resources Management.
Divizioni IRM krenohet me ekspertizën e saj në logjistikën dhe tregtimin e mallrave, me një ekip prej 200 ‘profesionistësh me përvojë, shumë të kualifikuar dhe energjikë’ të bazuar në katër zyra globale dhe 19 vendndodhje në Indi.
Në vitin e saj më të fundit financiar, i cili përfundoi në mars, IRM raportoi se tregtoi 88 milion ton qymyr. Rezultatet e tij për tremujorin e fundit të atij viti, grupi i parë i llogarive të publikuara pas raportit të Hindenburg, mbuluan një periudhë tre mujore kur çmimi i tregut i qymyrit ishte përgjysmuar.
Megjithatë, IRM lulëzoi, duke ofruar një rritje prej 24 për qind në fitimet para taksave dhe interesit në 101 milionë dollarë, me një rritje prej 6 për qind në shitje në 2.3 miliardë dollarë.
Fitimet vjetore në Adani Enterprises u katërfishuan gjatë pesë viteve të fundit, në fitime para interesit, taksave, taksë amortizimi prej 1.2 miliardë dollarësh në vitin financiar më të fundit.
“Ndërmjetësit”
IRM nuk bëri fitime të tepërta që mund të tërheqin vëmendjen e panevojshme. Marzhi i fitimit të saj operativ në vitet e fundit ishte rreth 3.5 për qind, i ngjashëm me homologët e tregtimit të mallrave.
Tre kompani “ndërmjetëse” që furnizuan grupin Adani me qymyr duket se kanë bërë shuma më të konsiderueshme: Hi Lingos në Taipei, Taurus Commodities General Trading në Dubai dhe Pan Asia Tradelink në Singapor.
Të dhënat e importit indian që nga korriku i vitit 2021 tregojnë se Adani pagoi një total prej 4.8 miliardë dollarësh për tre kompanitë për qymyrin me burime të konsiderueshme të çmimeve të tregut.
FT identifikoi 2,000 dërgesa me një total prej 73 milion ton qymyr të deklaruar si importe indiane nga kompanitë Adani midis shtatorit 2021 dhe korrikut 2023 në bazën e të dhënave Export Genius. Importues ishte kryesisht Adani Enterprises.
Për 42 milion ton qymyr të furnizuar nga operacionet e veta në atë kohë, grupi Adani deklaroi një çmim mesatar prej 130 dollarë për ton.
Megjithatë, për 31 milion ton qymyr të furnizuar nga tre ndërmjetësit e tij, çmimi mesatar i deklaruar për ton ishte 155 dollarë, një rritje prej 20 përqind me vlerë pothuajse 800 milion dollarë.
Hi Lingos, i drejtuar nga një adresë banimi në Taipei, ishte furnizuesi i deklaruar për 12.9 milion ton qymyr në 428 dërgesa nga Australia dhe Indonezia. Adani pagoi rreth 2 miliardë dollarë për qymyrin.
Kompania është në pronësi të Chang Chung-Ling, një biznesmen tajvanez i identifikuar më parë nga FT si një pronar potencialisht i diskutueshëm i aksioneve të Adani.
Nga viti 2013 deri të paktën në fillim të 2017, Chang ishte fshehurazi një nga aksionerët më të mëdhenj në tre kompanitë Adani të listuara në atë kohë, sipas dokumenteve të siguruara nga rrjeti gazetaresk Projekti për Krimin e Organizuar dhe Korrupsionin.
Identiteti i Chang u errësua nga dokumentet në parajsat fiskale, ndërsa investimet u mbikëqyrën nga Dubai nga një punonjës i Vinod Adanit, vëllai i Gautam. Chang dhe një bashkëpunëtor i quajtur Nasser Ali Shaban Ahli kontrollonin fshehurazi deri në 13.5 për qind të aksioneve të lira, në duart e publikut, në Adani Enterprises.
FT nuk mundi të identifikonte ndonjë faqe interneti ose ndonjë punonjës në LinkedIn për Hi Lingos, i cili është i regjistruar në një apartament në katin përdhesë që duket se është i lidhur së brendshmi me një shtëpi banimi katërkatëshe ngjitur prej betoni, druri dhe xhami që fqinjët thanë se ishte rezidenca Chang. Ai nuk pranoi të komentonte kur FT iu afrua teksa ai u largua përmes adresës Hi Lingos.
Pas Hi Lingos, furnizuesi i dytë më i madh i qymyrit për Adani-n në dy vitet e fundit ishte kompania e Dubait, Taurus, në pronësi të Mohamed Ali Shaban Ahli. Nuk ishte e mundur të vërtetohej nëse ai ka lidhje me Nasser Ali Shaban Ahliun.
Adani i pagoi Demit 1.8 miliardë dollarë për 11.3 milion ton qymyr të furnizuar që nga shtatori 2021, sipas të dhënave indiane të shqyrtuara. Faqja e internetit e Taurus nuk përmend një person të vetëm dhe rendit një kuti postare si adresën e ‘zyrës së korporatës’. Kompania mban një zyrë aktive në zonën e tregtisë së lirë të Dubait, e cila kishte dy recepsionistë, të cilët drejtuan FT-në të thërriste menaxherin e kompanisë. Ai nuk iu përgjigj pyetjeve që iu bënë përmes email-it.
Adani duket se ka paguar çmimin mesatar më të madh për një biznes në Singapor të drejtuar nga një ish-punonjës. Pan Asia Tradelink, e quajtur më parë Pan Asia Coal Trading, furnizoi Adani-n me 6.6 milionë ton qymyr për 1.1 miliardë dollarë që nga shtatori 2021, sipas të dhënave doganore të shqyrtuara nga FT. Çmimi mesatar prej 169 dollarë për ton ishte një rritje 30 për qind ndaj çmimit të qymyrit që Adani e merrte vetë.
Pan Asia furnizonte kryesisht Adani Poëer dhe nuk kishte klientë të tjerë indianë për qymyr në të dhënat e rishikuara nga FT.
Pan Asia ndan një zyrë të vogël me dy kompani të tjera në një ndërtesë jo të hijshme që përmban shumë biznese të vogla. Një person atje nuk pranoi të fliste me FT ose të pranonte një kërkesë me shkrim. Kompania nuk iu përgjigj pyetjeve me email, apo pyetjeve me shkrim të futura nën derë.
Dy ndërmjetësit e tjerë kishin klientë të tjerë indianë. Hi Lingos dërgoi qymyr me vlerë 157 milionë dollarë në Throns Infrastructure dhe 40 milionë dollarë për Adi Tradelink, një partneritet i lidhur me Adicorp Enterprises të Indisë. Këto dy kompani ishin gjithashtu klientët e vetëm jo-Adani të Taurus, në të dhënat doganore indiane të shqyrtuara nga FT.
Adi Tradelink porosit qymyr në emër të Adani-t, sipas një raporti të vlerësimit të kreditit të publikuar vitin e kaluar. Një bashkëpronar i Throns ishte deri në vitin 2020 drejtor i një biznesi të familjes Adani.
Tregtarët e lartë të industrisë vunë në dyshim përdorimin e kompanive tregtare pak të njohura, pasi blerësit e mëdhenj të qymyrit në përgjithësi parapëlqejnë të bashkëpunojnë me kompani të mëdha tregtare që kanë vlerësime të forta krediti dhe një rekord të besueshëm për marrëveshjet e mallrave që përfshijnë shkëmbimin e qindra miliona dollarëve.
“Nëse jeni duke tregtuar në atë lloj madhësie, atëherë njerëzit e tjerë duhet t’ju njohin vërtet,” tha një ish-tregtar qymyri në Evropë, i cili shtoi: “Nga perspektiva e rrezikut të biznesit, ju vërtet dëshironi të keni një rekord të palëve, nëse ndodh që të ketë një mosagesë.”
“Cilësia e zezë”
Është e mundur që tre ndërmjetësit kanë furnizuar qymyr me cilësi të lartë që ka çmime më të larta dhe që të dhënat doganore janë një katalog jo i plotë i marrëdhënieve të tyre.
Pjesa më e madhe e qymyrit të furnizuar nga ndërmjetësit ishte me të vërtetë me cilësi të lartë në përputhje me vlerën e tij kalorifike, ose energjinë totale të çliruar gjatë djegies, siç tregohet në dokumentet e importit indian. Por zakonisht kishte çmime shumë më të larta se vlerësimet e çmimeve standarde të mbështetura nga industria për qymyrin e asaj cilësie.
Ofruesi i të dhënave Argus mban një sërë çmimesh standarde për qymyrin indonezian midis 3,400 dhe 6,500 të vlerave bruto kalorifike për kilogram.
Nga të dhënat e importit indian të shqyrtuar, 311 dërgesa me origjinë nga Indonezia listuan përmbajtjen kalorifike të qymyrit të furnizuar në Adan nga ndërmjetësit.
Të gjithë, përveç disave, ishin me një çmim premium me atë që kishte qenë çmimi më i afërt i standardit të Argus dy deri në katër javë më parë, koha tipike e transportit nga Indonezia në Gujarat. Premia mesatare ishte 14 për qind.
Herë pas here ato ishin shumë më të larta. Për shembull, Hi Lingos zbarkoi katër dërgesa nga Indonezia në gusht 2022 me një përmbajtje të deklaruar kalorifike prej 5,004 Kcal për kg, me një çmim prej 179 dollarë për ton. Çmimi më i lartë për standardin e Argus 5,000 kalori në tre muajt e mëparshëm ishte 145 dollarë për ton.
Adani gjithashtu duket se është furnizuar me qymyr jashtëzakonisht të shtrenjtë. Për 508 dërgesat me një vlerë kalorifike ku kompanitë Adani renditeshin si furnizues ashtu edhe si importues, shumica – 87 për qind – kishin çmim më të lartë se standardi më i afërt i Argus, me një rritje mesatare prej 24 për qind.
Të dhënat sugjerojnë se disa furnizues të tjerë mund të deklarojnë gjithashtu importe të qymyrit indonezian me çmime më të larta se standardet e Argus. Duke përsëritur analizën për importet nga kompani të tjera përveç Adanit gjatë së njëjtës periudhë, primi mesatar ishte 17 për qind.
FT diskutoi gjetjet e saj me tre ekspertë në tregtimin e qymyrit, duke përfshirë tregtarë dhe analistë, të cilët thanë se pabarazia në çmime midis çmimeve të ngarkuara dhe të shkarkuara dhe gjithashtu divergjenca e tyre nga standardet e qymyrit dukeshin shumë të diskutueshme.
Henning Gloystein, një analist në Eurasia Group, thotë se megjithëse nuk kishte njohuri të drejtpërdrejta për marrëdhëniet e Adani-t, ‘nëse ka një seri mallrash të shkëmbyera midis palëve me çmim mbi standardet globale ose rajonale, kjo duket e çuditshme’.
Industria nxjerrëse
Gjeneratorët e energjisë në Indi zakonisht paguhen në bazë të kontratave afatgjata ‘kosto-plus’ që faktorizojnë shkallët e kostove fikse dhe të ndryshueshme.
Gjatë dekadës së fundit, ndërsa çmimi i qymyrit dhe sasitë e importuara u rritën, ka pasur mosmarrëveshje të shumta afatgjata dhe procese gjyqësore në gjykatat indiane në lidhje me mënyrën e vendosjes së çmimeve.
Shumë nga këto kosto i kalohen publikut në mënyrë indirekte. Prodhimi, transmetimi dhe shpërndarja e energjisë elektrike në Indi është përgjegjësi e një grupi kompanish publike dhe private të rregulluara në nivel shtetëror dhe kombëtar.
Pjesë të këtij rrjeti janë financiarisht të brishta: agjencia e vlerësimit Standard & Poor’s vlerësoi në qershor se kompanitë e shpërndarjes kryesisht shtetërore që furnizojnë konsumatorët kishin akumuluar humbje prej rreth 70 miliardë dollarësh.
Në vitin 2016, hetimi i DRI-së dyshoi se vlera e nxjerrë nga mbifaturimi i paligjshëm i qymyrit ishte 300 miliardë Rupi, asojhe me vlerë rreth 5 miliardë dollarë.
Në gusht të këtij viti, politikanët e opozitës në Gujarat akuzuan qeverinë e shtetit se ka bërë gati 500 milionë dollarë pagesa të tepërta për Adani Poëer gjatë pesë viteve në bazë të një marrëveshjeje blerjeje energjie të lidhur me çmimin e qymyrit.
Ata pretenduan se një letër nga shoqëria shtetërore GUVNL tregonte se i kishte paguar shumat Adani-t për qymyrin e blerë me çmime premium dhe se Adani nuk kishte ofruar dokumente për këtë.
“GUVNL i pagoi kompanisë 13,802 crore (2 miliardë dollarë) si tarifa energjie. Por nëse merren në konsideratë normat e qymyrit sipas indeksit Argus, atëherë duhet të ishin paguar vetëm 9,902 crore (1.5 miliardë dollarë)”, tha kreu i opozitës.
Qeveria u përgjigj se pagesat ishin të përkohshme dhe objekt rregullimi, ndërsa Adani i quajti akuzat ‘të pabaza’ dhe tha se kontrata ishte cituar jashtë kontekstit.
Një zëdhënës i grupit tha se ‘prokurimi i qymyrit mbi bazën e furnizimit afatgjatë në Indi bëhet përmes një procesi të hapur, transparent, global tenderimi duke eliminuar kështu çdo mundësi të manipulimit të çmimeve’.
Ai tha se tarifat janë vendosur nga rregullatori qendror ‘pas vlerësimit të kujdesshëm të të gjitha variablave dhe konsultimeve me prodhuesin e energjisë, shpërndarësin dhe konsumatorët me pakicë. Pra, është e qartë se aktorët e shumtë kanë mundësi të shumta për të parë të gjitha aspektet që përcaktojnë tarifat, duke përfshirë vlerën e importit të qymyrit. Prandaj, çështja e mbifaturimit ose e manipulimit të çmimit nuk lind fare’.
Hetimi i DRI-së për mbifaturimin e qymyrit duket se ka ngecur, por si Drejtoria e Zbatimit të Ministrisë së Financave, e cila është përgjegjëse për luftimin e pastrimit të parave, ashtu edhe Byroja Qendrore e Hetimit, agjencia e Indisë përgjegjëse për çështjet penale të mëdha, komplekse dhe shumështetërore, i kanë ndjekur çështjet që nga viti 2016 në lidhje me praktikën e dyshuar.
Vetëm muajin e kaluar, një njeriu që zotëronte një nga 40 importuesit e përmendur nga DRI iu mohua lirimi me kusht në një proces ku ai akuzohet për mashtrim 68 milionë dollarësh nga shërbimet publike duke shpërndarë qymyr nën standard dhe duke pastruar të ardhurat përmes kompanive guackë. Ai ka mohuar të ketë kryer ndonjë vepër penale.
Me zgjedhjet që do të mbahen vitin e ardhshëm, politikanët e opozitës janë përpjekur të bëjnë qymyrin dhe kapitalizmin si çështje të rëndësishme, në disa aspekte duke ecur në rrugën që çoi në pushtet partinë Bharatiya Janata të Modit.
Partia fitoi në vitin 2014 duke premtuar një përpjekje në luftën kundër korrupsionit pas një vorbull skandalesh të spikatura që përfshinin dhënien e kontratave të telekomunikacionit dhe koncesionet e minierave të qymyrit.
Në atë kohë, auditori i qeverisë vlerësoi se vendi kishte hequr dorë nga 33 miliardë dollarë të ardhura tatimore për shkak të normave të ulëta të rentës minerare të rënë dakord për koncesionet e dyshimta të minierave të qymyrit.
Ajo ishte një thirrje për një politikan në veçanti: duke folur në Gujarat në vitin 2012, Modi i tha një turme se ‘mashtrimi me qymyrin ka errësuar fytyrën e të gjithë kombit’.
VINI RE: Ky material është pronësi intelektuale e FT
Përgatiti për Hashtag.al, Klodian Manjani