Në një shfaqje të solidaritetit ndërfetar, një rabin, një kryepeshkop dhe një myfti ishin midis atyre që u mblodhën në Stamboll për të denoncuar mizoritë e Izraelit kundër popullit të Gazës, ndërsa bënin thirrje për krijimin e një shteti sovran dhe të pavarur palestinez.
I veshur me veshje tradicionale hebraike së bashku me keffiyeh palestineze, rabini Yisroel Dovid Weiss kritikoi shtetin izraelit për “masakrën masive” që ai ende po kryen, duke thënë se ajo ka për qëllim çhumanizimin e palestinezëve.
Rabini Weiss, i cili kishte udhëtuar nga Nju Jorku në Stamboll për të marrë pjesë në Samitin Evropian për Palestinën të organizuar nga Forumi Musliman Evropian, pohoi se mizoritë e Izraelit në Gaza nuk kanë të bëjnë fare me judaizmin apo islamin.
“Ne kemi jetuar së bashku si hebrenj dhe muslimanë për qindra vjet, mijëra vjet,” tha ai për Anadolu në margjinat e samitit, duke iu referuar mbështetjes humanitare të marrë nga hebrenjtë nga tokat arabe gjatë kohës së persekutimit në Evropë.
Ai tha se Izraeli po përdor emrin e Judaizmit për t’i shpallur luftë popullit të Palestinës, për t’i shpallur dhe fyer ata si antisemitë dhe anti-hebrenj, duke i përshkruar ata si “plotësisht të neveritshëm dhe të rremë”.
Ai tha se ata nuk e falin vdekjen e 1200 njerëzve në Izrael që nga 7 tetori, megjithatë ai beson se këto vdekje janë rezultat i “pushtimit” izraelit, i cili është shkaku kryesor i problemit.
“Dhjetëra mijëra njerëz që vdiqën, muslimanë dhe hebrenj, dhe ne qajmë dhe jemi të lënduar me vdekjen e kaq shumë njerëzve në Gaza.”
Ai vuri në pikëpyetje se si shteti i Izraelit mund të shpallte, demonizonte dhe shante popullin e Palestinës.
“Nuk mund të heshtim. Ne jemi hebrenj. Për shkak se (ne) jemi hebrenj, duhet të ngrihemi dhe të themi se kjo nuk është e vërtetë. Nuk është në emrin tonë. Ne e kundërshtojmë plotësisht këtë. Ne qajmë dhe lëndojmë me njerëzit e Gazës dhe Palestinës.
“Hiqni pengesën për paqen, hiqni pushtimin e kësaj lëvizjeje të re të quajtur Sionizëm dhe shtetin e tyre. Dhe ne mund të jetojmë së bashku si hebrenj dhe muslimanë që kemi pasur prej vitesh.
“Bota po mashtrohet. Ky nuk është një shtet fetar, nuk është një shtet hebre. Ata përdorin emrin Izrael. Ata janë maskuar në yllin e Davidit dhe emrin e Izraelit.”
Ai tha: “Sot, Izraeli njihet, por nesër do të njihet si një entitet total kriminal”.
At Elias Awad, një pastor ortodoks grek në Ramallah, foli për vuajtjet e palestinezëve, duke theksuar unitetin e myslimanëve dhe të krishterëve në mbrojtjen e atdheut të tyre.
“Palestinezët po masakrohen nga damar në damar, myslimanë dhe të krishterë, njësoj, veçanërisht në Rripin e Gazës dhe Bregun Perëndimor.”
Ai vuri në dukje se “populli i Palestinës është një, i krishterë dhe mysliman“.
Ai i kërkoi bashkësisë ndërkombëtare të ndalojë “luftën shkatërruese” dhe vrasjen e fëmijëve dhe grave të pafajshme, si dhe të mbrojë popullin palestinez dhe shenjtërinë e tij.
“I bëjmë thirrje të gjithë botës që të qëndrojë me kauzën tonë për të krijuar një shtet të lirë palestinez me Jerusalemin e Shenjtë si kryeqytet”.
Lidhur me festimet e Krishtlindjeve këtë vit, At Awad tha se ata kanë vendosur të anulojnë të gjitha festimet dhe të kufizohen vetëm në ritualet fetare.
“Ka një luftë kundër të gjithë popullit palestinez, me të gjitha shenjtëritë, individët, historinë, qytetet dhe fshatrat e tij”, tha ai, duke shtuar se ata janë në vijën e parë të frontit për të mbrojtur kauzën.
Duke përfaqësuar myslimanët, Nafigulla Ashirov, bashkëkryetar i Këshillit të Myftinëve të Rusisë, i tha Anadolu: “Izraeli është ai që po kryen krime të tmerrshme dhe po vret (vrasë) mijëra e mijëra njerëz”.
Duke e trajtuar situatën nga perspektiva myslimane, myftiu rus i denoncoi veprimet e Izraelit si krime të rënda, duke ia atribuar konfliktin statusit të perceptuar të superfuqisë së Izraelit.
“Sot, palestinezët, veçanërisht vëllezërit tanë në Gaza, tani po ngrihen kundër okupimit dhe kundër padrejtësisë”.
Ai theksoi rëndësinë e vendeve të shenjta në Jerusalem për muslimanët në mbarë botën.
Duke shprehur shqetësime, ai tha se muslimanët nuk kanë sovranitet të plotë mbi Xhaminë Al-Aksa dhe se izraelitët mund të hyjnë në xhaminë e shenjtë sipas dëshirës, ndërsa njerëzit e tjerë i nënshtrojnë padrejtësisë dhe i dëbojnë ata.