Autoritetet pakistaneze po mbyllin shkollat dhe tregjet dhe po vendosin shi artificial mes alarmit në rritje për nivelet e përkeqësimit të ndotjes së ajrit.
Aktivistët e mjedisit thonë se nivelet e ndotjes po i afrohen ose mund të kenë tejkaluar nivelet e lejuara në pjesët më të ndotura të Indisë fqinje, ku smogu për vite me radhë ka paralizuar praktikisht kryeqytetin e Nju Delhit gjatë muajve të dimrit.
Lahore, i njohur prej kohësh si “qyteti i kopshteve” i gjelbër i Pakistanit, është shfaqur si qyteti më i ndotur i vendit.
Tani ai rregullisht kryeson renditjen globale të ndotjes së ajrit, sipas kompanisë zvicerane të teknologjisë IQAir, e cila gjurmon më shumë se 7000 qytete në mbarë botën. 11 milionë banorët e Lahores mund të humbasin më shumë se shtatë vjet jetëgjatësi mesatare për shkak të cilësisë së dobët të ajrit, sipas një vlerësimi të Universitetit të Çikagos.
Zyrtarët pakistanezë javët e fundit kanë përdorur masa të pashembullta afatshkurtra. Përveç mbylljes së shkollave dhe tregjeve, qeveria ka vendosur kufizime në trafik dhe – kur këto përpjekje treguan shumë pak efekt – u kthye në teknologjinë e “mbjelljes” së reve, e cila përfshin hedhjen e kripërave nga një avion për të shkaktuar formimin e pikave të shiut.
Shkencëtarët kanë shprehur dyshime nëse teknologjia funksionon vërtet. Por Mohsin Naqvi, kryeministri i provincës Punjab të Lahores, e quajti përdorimin e tij të parë në Pakistan fundjavën e kaluar “një eksperiment të suksesshëm”, duke thënë se shiu u raportua më pas në pjesë të mëdha të Lahore dhe se nivelet e ndotjes së ajrit ranë përkohësisht.
Ndërsa Kina ka përdorur në të kaluarën teknologji të ngjashme të “mbjelljes” së reve, ajri i Pekinit u përmirësua ndjeshëm vetëm pasi qeveria iu drejtua kufizimeve të emetimeve dhe ndërhyrjeve të tjera në shkallë të gjerë. Aktivistët mjedisorë dhe banorët shqetësohen se Pakistani po bën shumë pak dhe shumë vonë.
Bashir Ahmed, 41 vjeç, një inxhinier civil nga Lahore, tha se kriza pason vite të tëra mospërfilljeje për mjedisin, duke përfshirë shkatërrimin e parqeve të harlisura të qytetit për të krijuar hapësirë për qendrat tregtare dhe autostradat. Lahore humbi 75 për qind të mbulesës së saj të gjelbër në dekadat e fundit, thonë grupet lokale mjedisore.
Pas javësh frymëmarrjeje me ajër me një erë të ashpër, Ahmedit iu shfaq një dhimbje fyti dhe një kollë e përhershme për të cilën mjekët fajësuan ndotjen.
“Spitali u përmbyt me pacientë si unë,” tha ai, duke shtuar se nëse nuk ndërmerren më shumë veprime nga zyrtarët qeveritarë, “Lahore së shpejti do bëhet e pajetueshme”.