Fermerët francezë e gjermanë vijojnë prej disa ditësh protestat duke bllokuar autostradat, rrugët brenda qyteteve e duke hedhur prodhimet në kundërshtim me politikat qeveritare të Parisit e Berlinit.
Fermerët në Francë bllokuan autostradat dhe hodhën arkat e prodhimeve të importuara të enjten, duke kërkuar veprim urgjent për subvencionet e ulëta të fermave, rregulloren e gjelbër dhe politikat e tregtisë së lirë, ndërsa protestat e shumta po afroheshin më pranë Parisit.
Fermerët thanë se protestat, tani në javën e dytë pas shpërthimit në jugperëndim, do vijojnë për sa kohë që kërkesat e tyre nuk plotësohen, duke paraqitur sfidën e parë të madhe për kryeministrin e ri Gabriel Attal.
“Të gjitha mundësitë janë në tavolinë,” u tha Arnaud Gaillot, kreu i sindikatës së Fermerëve të Rinj (Jeunes Agriculteurs) gazetarëve kur u pyet në lidhje me lajmet se fermerët mund të nisin të ndërpresin trafikun në Paris që të premten.
Shërbimet franceze të inteligjencës kanë paralajmëruar qeverinë se sindikatat rajonale të fermerëve u kanë bërë thirrje anëtarëve të tyre të bashkohen në kryeqytet, thanë gazeta Le Parisien dhe BFM TV.
Ndërsa Attal mblodhi ministrat me qëllimin për të shpallur propozime konkrete të premten, fermerët përdorën paletat me bar dhe traktorë për të bllokuar autostradat kryesore në gjithë Francën, prodhuesi më i madh bujqësor i Bashkimit Evropian.
“Ne kemi gjithmonë më shumë rregulla për të ndjekur, gjithmonë na kërkohet më shumë dhe fitojmë gjithnjë e më pak. Ne nuk mund të jetojmë më nga puna jonë,” tha fermeri 61-vjeçar Jean-Jacques Pesquerel nga sindikata e Calvados Coordination Rurale.
Arka me domate, lakra dhe lulelakra që një grup fermerësh tha se ishin importuar, u shpërndanë përgjatë autostradës A7 që lidh Marsejën dhe Lionin, qytetet e dytë dhe të tretë më të mëdhenj të Francës.
I pyetur se kur protestuesit do të heqin bllokimet në rrugë, Gaillot tha të pyesnin kryeministrin Attal: “Është ai që mban çelësin”.
Sindikata e fuqishme e bujqësisë FNSEA i dorëzoi qeverisë vonë të mërkurën një listë të kërkesave të tyre, duke përfshirë zbatimin më të mirë të një ligji të krijuar për të mbrojtur çmimet e prodhimeve vendase.
Sindikata bëri thirrje gjithashtu për ulje të vijueshme të taksave për automjetet bujqësore me naftë, pagesën e menjëhershme të subvencioneve bujqësore të BE-së, garanci për pagesat e sigurimeve në lidhje me shëndetin dhe klimën dhe ndihmë të menjëhershme për prodhuesit e verës dhe fermerët organikë.
“Duhen përgjigje urgjente,” tha kreu i FNSEA, Arnaud Rousseau.
Nga frika e një përhapjeje nga trazirat e fermerëve në Gjermani, Poloni dhe Rumani, qeveria franceze ka shtyrë tashmë një projektligj për bujqësinë që synon të ndihmojë më shumë njerëz të bëhen fermerë, duke thënë se do forcojë masat dhe do lehtësojë disa rregullore.
Përpara zgjedhjeve të Parlamentit Evropian në qershor, Presidenti Emmanuel Macron është i kujdesshëm se fermerët janë një zonë elektorale në rritje për të djathtën ekstreme.
Udhëheqësja e ekstremit të djathtë, Marine Le Pen, akuzoi qeverinë për vetëkënaqësi dhe mbështetjen e rregulloreve evropiane që dëmtojnë fermerët.
“Macron u vë dorën në qafë fermerëve dhe më pas i godet me thikë pas shpine në Bruksel”, u tha Le Pen gazetarëve.
Fermerët në jugperëndim të cilët të mërkurën spërkatën pleh organik mbi një ndërtesë të prefekturës lokale në Agen, të enjten i drejtuan mbetjet e tyre në një supermarket pranë Leclerc, zinxhiri më i madh i supermarketeve në Francë, ndërsa policia vëzhgonte.
Në Gjermani më shumë se 300 fermerë gjermanë mbërritën me traktorë në selinë e partisë së qeverisë së koalicionit në Berlin në një protestë të re kundër planeve për të shkurtuar subvencionet e karburantit.
Rreth 250 traktorë u ngritën jashtë zyrave të partisë, tha policia e Berlinit.
Sipas shoqatës, fermerët donin të paraqisnin një listë me kërkesa për të tre partitë. Ata kërkojnë që qeveria të heqë taksën e reduktuar për naftën bujqësore.
Fermerët e zemëruar kanë protestuar për javë të tëra për shkurtimet e subvencioneve, duke përfshirë demonstratat e mëdha në disa qytete në të cilat fermerët bllokuan trafikun me traktorë dhe pajisje të tjera bujqësore.
Koalicioni i Scholz ka qenë nën presion për të rritur të ardhurat nga taksat ose për të shkurtuar shpenzimet për të mbyllur një boshllëk të madh buxhetor.
Në një lëshim për fermerët, qeveria pranoi të zbusë masën duke hequr gradualisht subvencionimin e karburantit naftë për tre vjet, në vend të heqjes së menjëhershme.
VINI RE: Ky material është pronësi intelektuale e Reuters