Kur një raketë kineze keqfunksionoi menjëherë pas lëshimit në prill 2020, duke shkatërruar satelitin Nusantara-2 të Indonezisë prej 220 milionë dollarësh, ishte një goditje për përpjekjet e arkipelagut për të forcuar rrjetet e tij të komunikimit. Por ajo paraqiti një mundësi për një njeri.
Elon Musk – pronari i SpaceX, lëshuesi më i suksesshëm i raketave në botë – e kapi dështimin për të mbizotëruar mbi kompaninë shtetërore China Great Wall Industry Corp (CGWIC) si kompania e zgjedhur e Xhakartës për vendosjen e satelitëve në hapësirë.
Kontraktori kinez i kishte bërë ballë Indonezisë – ekonomisë më të madhe të Azisë Juglindore dhe një treg kyç të rritjes së hapësirës – me financim të lirë, premtime për mbështetje të gjerë për ambiciet e saj hapësinore dhe peshën gjeopolitike të Pekinit, sipas Reuters.
Një zyrtar i lartë qeveritar dhe dy zyrtarë të industrisë në Xhakartë të njohur me këtë çështje i thanë Reuters se mosfunksionimi shënoi një pikë kthese që Indonezia të largohej nga kontraktorët kinezë të hapësirës në favor të kompanive në pronësi të Musk.
Nusantara-2 ishte lëshimi i dytë i satelitit i dhënë nga Indonezia për CGWIC, duke krahasuar të dy të kryera nga SpaceX në atë kohë. Që nga dështimi i tij, SpaceX ka lëshuar dy satelitë indonezianë, me një grup të tretë për të martën; Kina nuk ka trajtuar asnjë.
“SpaceX” e nxori Pekinin përmes një kombinimi të besueshmërisë së lëshimit, raketave më të lira të ripërdorshme dhe marrëdhënies personale që Musk ushqeu me presidentin indonezian Joko Widodo, zbuloi Reuters. Pas një takimi midis dy burrave në Teksas në vitin 2022, SpaceX gjithashtu fitoi miratimin rregullator për shërbimin e saj të internetit satelitor Starlink.
Marrëveshjet e SpaceX shënojnë një rast të rrallë të një kompanie perëndimore që hyn në Indonezi, sektori i telekomunikacionit të së cilës dominohet nga kompani kineze që ofrojnë kosto të ulëta dhe financim të lehtë. Sukseset erdhën pasi Indonezia i rezistoi presionit të SHBA-së për të hequr dorë nga marrëveshjet e saj me gjigantin e teknologjisë kineze Huawei, duke përmendur varësinë e saj nga teknologjia e Pekinit.
Detajet e këtij ndryshimi, të cilat u përshkruan për Reuters nga një duzinë njerëz, duke përfshirë zyrtarë indonezianë dhe amerikanë, lojtarë të industrisë dhe analistë, nuk janë raportuar më parë. Disa prej tyre folën në kushte anonimiteti sepse nuk ishin të autorizuar të flisnin me media.
“SpaceX nuk ka dështuar kurrë në lëshimin e satelitëve tanë,” tha Sri Sanggrama Aradea, kreu i divizionit të infrastrukturës satelitore në BAKTI, një agjenci indoneziane e ministrisë së komunikimeve.
Incidenti i prillit 2020 e bën “të vështirë” për Xhakartën që të kthehet përsëri në CGWIC, shtoi ai.
SpaceX, CGWIC dhe Pasifik Satelit Nusantara – një aksioner kryesor në projektin Nusantara-2 – nuk iu përgjigjën pyetjeve për këtë histori.
Ministria e Jashtme e Kinës tha në përgjigje të pyetjeve të Reuters se “ndërmarrjet kineze të hapësirës ajrore po vazhdojnë bashkëpunimin e tyre hapësinor me Indonezinë në forma të ndryshme”.
Zëdhënësi i zyrës presidenciale Ari Dwipayana tha se qeveria i jep përparësi teknologjisë efikase dhe të aftë që plotëson nevojën e indonezianëve kur jep kontrata.
Përleshja midis SpaceX dhe Kinës ofron një dritare në një betejë shumë më të madhe për të dominuar një industri hapësinore që po zgjerohet me shpejtësi.
Tregu global i satelitëve – duke përfshirë prodhimin, shërbimet dhe lëshimet – ishte me vlerë 281 miliardë dollarë në 2022, ose 73% e të gjithë biznesit hapësinor, sipas konsulencës amerikane BryceTech.