Vendosni fjalën kyçe....

A shihet ende ‘X’ e Elon Musk si një platformë e besueshme për lajmet dhe politikën?


Twitter, platforma e njohur tani si X, ka parë shumë ndryshime në vitin 2023. Që nga marrja në dorëzim nga Elon Musk në tetor 2022, shumë nga funksionet e platformës janë ndryshuar ose janë hequr, dhe ajo ka marrë një riemërtim total.

Kur bëhet fjalë për lajmet dhe organizatat e lajmeve në platformë, ndryshime të mëdha kanë përfshirë rishikimin e sistemit të verifikuar të shenjave të kontrollit dhe heqjen e titujve të lajmeve nga lidhjet e artikujve.

Duke pasur parasysh ritmin e shpejtë të ndryshimit, është e vështirë të thuhet se cila do të jetë e ardhmja e lajmeve në X. Por ne mund të shikojmë mbrapa në atë që kemi mësuar për Twitter përmes të dhënave 10-vjeçare të sondazhit nga Raporti i Lajmeve Digjitale, veçanërisht atë që dimë se si përdoret platforma për lajme.

Përdoruesit e Twitter kanë më shumë gjasa të jenë meshkuj sesa përdoruesit e platformave të tjera të mediave sociale. Përdoruesit gjithashtu priren të jenë më të pasur dhe të arsimuar, si dhe më të interesuar për lajmet dhe politikën. Por përdoruesit e platformës nuk janë më partiakë se përdoruesit e platformave të tjera.

Përdorimi i X për lajme është më i lartë në tregjet në Azi dhe Amerikën Latine, me përdorimin më të ulët në Evropën kontinentale.

Edhe pse platforma ka pësuar shumë ndryshime, përdorimi i X për çdo qëllim dhe për lajme ka mbetur jashtëzakonisht i qëndrueshëm në të dhënat tona gjatë 10 viteve të fundit.

X, kur krahasohet me platformat e tjera, konsiderohet më shumë si një destinacion për lajme – veçanërisht lajmet për politikën nga markat kryesore, burimet më të vogla/alternative dhe politikanët.

Ka disa prova që njerëzit formojnë komunitete partiake, me të njëjtin mendim, të grumbulluar rreth disa temave politike në X. Megjithatë, hulumtimi tregon gjithashtu se përdoruesit ka të ngjarë të ekspozohen ndaj lajmeve dhe perspektivave më të ndryshme si rezultat i përdorimit të platformës.

Ndërsa keqinformimi qarkullon në X dhe ka shqetësime legjitime për këtë, hulumtimet e kaluara tregojnë se përhapja dhe shtrirja e informacionit të rremë ka qenë më e kufizuar sesa supozohej. Megjithatë, hulumtimi empirik nuk e ka studiuar ende efektin e ndryshimeve të fundit në platformë.

Ku përdoret më shumë X?

Duke parë të gjitha tregjet e anketuara në Raportin e Lajmeve Dixhitale 2023, mund të shohim se shtëpia e X – SHBA – nuk është tregu ku përdorimi i tij është më i lartë në mesin e popullatës. Një e katërta (25%) e njerëzve në SHBA thonë se përdorin X për çfarëdo qëllimi, ndërsa 14% e përdorin atë për lajme. Kjo është më e ulët se përqindja e njerëzve në shumë tregje aziatike – megjithëse, në terma absolutë, SHBA-ja ka numrin më të lartë të përgjithshëm të përdoruesve të X, e ndjekur nga Japonia. Në Evropë, përdorimi i X në sondazhin tonë është relativisht i lartë në MB, Irlandë, Spanjë dhe Turqi. Diku tjetër në Evropë, përdorimi është i kufizuar.

Por këto shifra tregojnë vetëm një pamje të përdorimit të X nga të dhënat tona të vitit 2023. Ne gjithashtu mund të shohim se si përdorimi i X në përgjithësi – dhe për lajmet – ka ndryshuar me kalimin e kohës. Duke u fokusuar në tregjet për të cilat kemi të dhëna që kthehen disa vite më parë, mund të shohim sesi përdorimi ka mbetur i qëndrueshëm në vende si MB (shih grafikun më poshtë), ku është përdorur për çfarëdo qëllimi nga një përqindje më e lartë e popullsisë sesa në Shtetet e Bashkuara. Përdorimi i Twitter për lajme në Mbretërinë e Bashkuar dhe Brazil ka mbetur gjithashtu jashtëzakonisht i qëndrueshëm, ndërsa përdorimi i tij për lajme në SHBA është luhatur disi nga viti në vit. Përdorimi i X për çdo qëllim dhe për lajme në Australi është rritur pak me kalimin e viteve, ndërsa adoptimi në Francë dhe Gjermani ka mbetur vazhdimisht i ulët.

Kush e përdor më shumë X për lajme?

Duke parë të dhënat tona në të gjitha tregjet, përqindjet më të larta të meshkujve dhe atyre në grupmosha më të reja thonë se përdorin X-in për lajme (shih grafikun më poshtë). Ky është rasti edhe për ata me të ardhura më të larta dhe me nivele më të larta arsimore. X gjithashtu përdoret më shumë për lajme nga ata që janë më të interesuar në lajme dhe politikë.

Këto gjetje ndoshta nuk janë befasuese për një platformë e cila është bërë e njohur si një destinacion për lajme dhe politikë. Miratimi i tij nga përdorues të profilit të lartë si politikanë, të famshëm dhe figura të mediave të lajmeve kanë ndihmuar që X të bëhet një vend i përshtatshëm për të dëgjuar për atë që po ndodh në kohë reale – shpesh drejtpërdrejt nga njerëzit që janë pjesë e ciklit ditor të lajmeve. Që nga fillimi i tij, gazetarët janë tërhequr nga X, sepse u ofron atyre një mënyrë ideale për të njoftuar lajmet dhe për të shkëmbyer përditësime. Gjithashtu i ka lejuar ata të prekin opinionin publik dhe të gjejnë burime.

Përdorimi i X nga gazetarët dhe përdorimi i tij si një mbështetje për opinionin publik, megjithatë, është kritikuar gjithashtu, pasi platforma mund – në varësi të çështjes në fjalë – të paraqesë një imazh të shtrembër të shoqërisë. Gjetjet në lidhje me bazën e përdoruesve të X-it në përgjithësi dhe për shfaqjet e lajmeve janë se “opinioni publik” që gazetarët po përgjojnë vjen nga një grup i veçantë njerëzish – më shumë meshkuj, të pasur dhe të investuar në lajme dhe politikë – të cilët nuk përfaqësojnë të gjithë.

Krahasuar me përdoruesit e platformave të tjera të vjetra si Facebook, YouTube dhe Instagram – si dhe platforma më të reja si TikTok – përdoruesit e X në përgjithësi dhe për lajmet janë përsëri më meshkuj, të pasur dhe të interesuar për lajmet dhe politikën.

Si ka ndryshuar përdorimi i X për lajme?

Duke përpiluar të gjitha të dhënat tona nga 2014-2023 në një shportë prej 12 tregjesh që kemi ndjekur gjatë kësaj periudhe (MB, SHBA, Gjermani, Francë, Spanjë, Itali, Irlandë, Danimarkë, Finlandë, Japoni, Australi dhe Brazil), ne mund të shohë se përqindja totale e njerëzve që përdorin Twitter-in për lajme nuk ka ndryshuar në ndonjë mënyrë thelbësore me kalimin e kohës dhe as profili i moshës së përdoruesve të lajmeve të Twitter nuk ka ndryshuar.

Për sa i përket gjinisë, përqindja e burrave dhe grave që përdorin Twitter në 12 tregjet e gjurmuara ka mbetur e njëjtë që nga viti 2014, pa ndryshime të mëdha në linjat e trendit. Kjo pamje e përgjithshme na tregon gjithashtu se si burrat kanë qenë vazhdimisht përdorues më të lartë të platformës sesa gratë.

Për sa i përket prirjes politike, në 12 tregjet e gjurmuara, përqindja e të gjithë atyre që janë në të djathtën politike që përdorin Twitter për çfarëdo qëllimi dhe për lajme nga 2016–2023 u rrit pak nga 19% dhe 9%, respektivisht, në 22% dhe 13%. (një rritje prej 3-4%). Këto rritje të përdorimit nuk reflektohen tek ata njerëz në të majtën apo qendrën politike, ku përdorimi për çfarëdo qëllimi dhe për lajme nuk u rrit në të njëjtën periudhë kohore. Megjithatë, duhet theksuar se baza e përdoruesve të Twitter nuk është domosdoshmërisht më partizane se platformat e tjera ose më partizane se popullsia e përgjithshme në tregje si SHBA.

Si përdoret X për lajme?

Pavarësisht disa ndryshimeve në bazën e përdoruesve të Twitter, si dhe ndryshimeve në marrëdhëniet midis X dhe organizatave të lajmeve, platforma shihet ende si një destinacion për lajmet dhe politikën. Më shumë se platformat e tjera sociale, X shihet si një vend për të marrë lajme, komente dhe perspektiva alternative.

Të dhënat treguan se si një e katërta (25%) e përdoruesve të lajmeve të X thanë se arsyeja kryesore që ata e përdorin atë është sepse është një destinacion për lajmet më të fundit. Krahasoni këtë me Facebook, ku vetëm 13% thonë të njëjtën gjë, dhe ku një e treta e njerëzve (32%) thonë se kryesisht marrin lajme në platformë kur janë atje për arsye të tjera.

Duke gërmuar në llojet e burimeve të lajmeve që njerëzit i kushtojnë më shumë vëmendje në platforma të ndryshme, mund të shohim gjithashtu se Twitter është një vend ku shumica e përdoruesve të lajmeve të X thonë se u kushtojnë vëmendje markave dhe gazetarëve të lajmeve kryesore (shih grafikun më poshtë nga të dhënat tona të vitit 2023 ). Ata gjithashtu thonë se u kushtojnë vëmendje politikanëve, aktivistëve politikë dhe burimeve më të vogla ose alternative të lajmeve – shumë më tepër sesa është rasti në platformat e tjera sociale.

Ka disa ndryshime në vëmendjen e lajmeve sipas moshës. Përdoruesit më të vjetër të Twitter thonë se priren t’u kushtojnë më shumë vëmendje markave dhe politikanëve të lajmeve kryesore kur bëhet fjalë për lajmet në platformë. Përdoruesit më të rinj (nën 35 vjeç) gjithashtu thonë se u kushtojnë më shumë vëmendje këtyre burimeve, por gjithashtu kanë shumë më tepër gjasa se ata mbi 35 vjeç që t’u kushtojnë vëmendje personave të famshëm dhe personaliteteve të mediave sociale për përmbajtjen e lajmeve.

Së fundi, temat e lajmeve që njerëzit thonë se i kushtojnë më shumë vëmendje në X janë gjithashtu një reflektim i identitetit të platformës. Më shumë se platformat e tjera, një përqindje më e lartë e përdoruesve të lajmeve të X në të dhënat tona shkojnë atje për përditësime mbi politikën kombëtare dhe lajme rreth biznesit, financave dhe ekonomisë.

Dezinformatat në X

Ka pasur shqetësime legjitime për informacione të rreme në X (dhe platforma të tjera) për shumë vite. Por si rezultat i ndryshimeve në kompani, janë ngritur shqetësime të reja për një rritje të mundshme të sasisë së informacionit të rremë dhe mashtrues që përhapet në Twitter (tani X). Elon Musk pushoi nga puna pjesën më të madhe të fuqisë punëtore të kompanisë, duke përfshirë stafin e saj të moderimit të përmbajtjes, dhe ka shprehur publikisht angazhimin e tij për një ‘fjalë të lirë’ më të madhe në platformë (e cila është interpretuar si një dëshirë për moderim më të lehtë të përmbajtjes).

Të dhënat tona nga janari/shkurti 2023 tregojnë se përdoruesit e X kanë një shkallë më të lartë shqetësimi për informacionin e rremë në internet sesa njerëzit e tjerë (shih grafikun më poshtë). Megjithatë, kjo nuk është unike për vitin 2023. Gjithashtu, ata me nivele më të larta të ardhurash, arsimimi dhe interesi për lajmet dhe politikën (d.m.th., njerëzit që kanë më shumë gjasa të jenë përdorues të Twitter-it) janë më të shqetësuar për informacionin e rremë në internet, kështu që ky shqetësim mund të jetë një reflektim i llojeve të njerëzve që përdorin X, në vend të diçkaje për vetë platformën.

Në përgjithësi, kur bëhet fjalë për dezinformimin, është e rëndësishme të theksohet se keqinformimi në internet – dhe kontakti i njerëzve me të – është më pak i përhapur sesa supozohet, dhe fokusi në dezinformimin në internet humbet gënjeshtrat që përhapen jashtë linje në ditët tona. jetët ditore (Altay et al., 2023). Ekspozimi ose përfshirja me informacione të rreme në internet tejkalohet shumë nga përdorimi i internetit nga njerëzit për lajme, meme, video si dhe të gjitha llojet e tjera të përmbajtjes (Allen et al., 2020). Gjithashtu, prania e dezinformatave dhe fakti që ai shpërndahet nuk do të thotë domosdoshmërisht se përmbajtja besohet.

Një ekip hulumtues vlerësoi se, në prag të zgjedhjeve parlamentare evropiane 2019, vetëm 4% e përmbajtjes mediatike që qarkullonte në Twitter ishte nga faqet e ‘lajmeve të rreme’ ose burime të njohura të propagandës ruse (Marchal et al., 2019). Krahasoni këtë me 34% të përmbajtjes që ishte nga mediat kryesore të lajmeve. Në kontekstin e zgjedhjeve të vitit 2016 në SHBA, hulumtimi zbuloi se 1% e përdoruesve të Twitter ishin të ekspozuar ndaj 80% të lajmeve të rreme në platformë dhe 0.1% e përdoruesve ishin përgjegjës për pothuajse 80% të kësaj përmbajtjeje që u shpërnda (Grinberg et al. , 2019), me pjesën më të madhe të përmbajtjes nga mediat kryesore të lajmeve (Bovet & Makse, 2019). Përqindja e përgjithshme e përmbajtjes nga faqet e rreme ose mashtruese në Twitter u zbulua se ishte zvogëluar gjatë zgjedhjeve të vitit 2020 në SHBA, ku shumica e përmbajtjeve erdhën përsëri nga media më të moderuara (Flamino et al., 2023). Përmbajtja e rreme dhe mashtruese në Twitter shihet dhe përhapet nga një grup shumë i vogël njerëzish – dhe peshohet kryesisht nga përmbajtja nga burime të moderuara dhe të zakonshme (Rao et al., 2022). Shpërndarja e këtij lloji të përmbajtjes në Twitter motivohet fuqimisht nga animus partizan (Osmundsen et al., 2021).

Është e rëndësishme të theksohet se këto gjetje vlejnë për Twitter siç ishte para marrjes së Musk. Se çfarë efekti do të kenë ndryshimet e zbatuara nga Musk në sasinë e përmbajtjes së rreme dhe mashtruese në platformë (si dhe sasinë e gjuhës së urrejtjes dhe llojeve të tjera të përmbajtjes) është një pyetje urgjente për kërkimet e ardhshme empirike. Dhe asnjë nga këto nuk është për të zhvlerësuar faktin, megjithatë, se përmbajtje e rreme dhe mashtruese ekziston në Twitter dhe se ajo mund dhe ka ndikime reale negative te individët (lloje të caktuara njerëzish në mënyrë disproporcionale) dhe sferën publike. Por keqinformimi duhet të vihet gjithashtu në kontekst: Një studim zbuloi se lajmet e rreme përbënin rreth 0.15% të dietave totale të mediave të amerikanëve, ndërsa 14% e asaj diete ishin lajme të zakonshme (Allen et al., 2020). Kjo mund të jetë e ndryshme në kontekste të tjera, megjithatë, dhe Twitter është përdorur si një mjet për përpjekjet e përbashkëta të trollingut politik në vende si India dhe Brazili.

E ardhmja e X

Ndërsa disa kishin parashikuar një eksod masiv të përdoruesve të Twitter pas marrjes së Elon Musk (dhe një kolapsi të mundshëm të platformës), ne nuk e kemi parë ende këtë të materializuar – të paktën në të dhënat tona të vitit 2023. Njerëzit kanë shprehur ankesat e tyre për platformën për vite me radhë, por ne zbulojmë se përdorimi i Twitter gjatë dhjetë viteve të fundit ka mbetur jashtëzakonisht i qëndrueshëm në përgjithësi, me një pakicë të vazhdueshme të popullsisë në internet (rreth 11%) duke përdorur platformën në baza javore për lajme.

Platforma e njohur si destinacion për lajme gjithashtu përballet me një të ardhme të pasigurt pasi marrëdhënia mes shtypit dhe Elon Musk nuk është gjithmonë pozitive. Pyetjet nga gazetarët për ekipin e shtypit të X-it janë përballur me një përgjigje të automatizuar të emoji-ve – një shenjë se si ndihet Musk për shumë gazetarë. Dhe mediat kanë vërejtur një rënie të referimeve nga Twitter (si dhe Facebook) vitet e fundit.

Elon Musk  dhe X mes shqetësimeve për materiale antisemite dhe urrejtjeje

Demokratët kanë shpenzuar mbi një milion dollarë për të shfaqur mijëra reklama politike në X, i njohur më parë si Twitter, që kur platforma hoqi ndalimin e mesazheve të tilla në fillim të këtij viti nën Musk, sipas një analize nga The Washington Post të të dhënave të zbulimit të reklamave të ofruara nga kompania. Grupi përfshin disa nga kritikët më të hapur të Musk në të majtë, si përfaqësuesit Adam B. Schiff (D-Kalifornia) dhe Daniel S. Goldman (D-N.Y.), të cilët muajin e kaluar akuzuan X për “përfitim” të “Propagandë terroriste”.

Stuhia e reklamave, të nxjerra nga më shumë se 50 kandidatë demokratë, fushata dhe organizata partiake nëpër zgjedhjet federale, shtetërore dhe lokale, sugjeron që shumë politikanë liberalë kanë qenë të gatshëm të anashkalojnë shqetësimet e liderëve të partisë me Musk për të paguar kompaninë e tij për të arritur tek votuesit e mundshëm dhe donatorë në X, i cili ende shihet si një mjet i rëndësishëm i mesazheve të fushatës.

Platforma “do të vazhdojë të luajë një rol kyç në formësimin e diskursit politik për aq kohë sa do të mbetet platforma e zgjedhur për gazetarët”, tha Jesse Lehrich, një zëdhënës i fushatës presidenciale të Hillary Clinton-it 2016 dhe bashkë-themelues i grupit të avokimit me prirje të majtë Accountable. Teknike.

Por ai argumentoi se demokratët duhet të tërheqin kufirin për “financimin e drejtpërdrejtë të makinës së vogël të urrejtjes së Elon” përmes reklamave politike. “Ajo nuk ka qenë kurrë një platformë e mirë reklamimi dhe sa më shumë polarizohet, aq më pak ka gjasa që të arrini votues të bindës,” tha Lehrich, grupi i të cilit ka paralajmëruar korporatat kundër nxjerrjes së reklamave në faqe.

Kandidatët demokratë janë larg nga reklamuesit e vetëm politikë në X. Dhjetra politikanë republikanë, shumë prej të cilëve kanë duartrokitur vizionin e qartë të Musk për kontrollimin e postimeve të përdoruesve në X, kanë nxjerrë reklama politike këtë vit, si dhe një përzierje e fushatës dhe interesit. grupe, u gjet rishikimi i The Post.

Por çuditërisht, demokratët, duke përfshirë disa që kanë shqyrtuar lidershipin e Musk në kompani, po shpenzojnë përafërsisht njësoj për reklamat X si republikanët, dhe shumë demokratë janë ndër shpenzuesit më të lartë, sipas rishikimit.

Kompanitë duke përfshirë IBM, Apple dhe Disney vendosën të ndalojnë reklamat në X në mes të nëntorit pasi Musk postoi në Twitter në pajtim me një teori konspirative antisemitike. Një zëdhënës i Washington Post tha muajin e kaluar se kompania gjithashtu ka vendosur të ndalojë reklamat në X.

Musk gjatë fundjavës rivendosi llogarinë e teoricienit konspirativ Alex Jones, figura e fundit e diskutueshme që rifitoi llogarinë e tyre në X që kur manjati mori pushtetin.

Ditë pasi reklamuesit filluan të tërhiqen, Goldman, Schiff dhe më shumë se dy duzina demokratë të tjerë të Dhomës i dërguan një letër Musk dhe Linda Yaccarino, shefit ekzekutiv të X, për të shprehur “shqetësim të madh në lidhje me dështimin e vazhdueshëm të X për t’iu përmbajtur politikave të veta”. “Dezinformim dhe video propagandistike urrejtjeje, të dhunshme dhe terroriste.”

“Përveç përfitimit të përmbajtjes së dhunshme nga një organizatë terroriste, X ka përfituar financiarisht edhe nga përhapja e përmbajtjeve të rreme dhe mashtruese,” shkruan ata, duke iu referuar luftës midis Izraelit dhe Hamasit, një organizatë terroriste e emëruar nga SHBA.


VINI RE: Të dhënat e këtij materiali janë pronësi intelektuale e ReutersInstitute​  dhe WashingtonPost