Përpjekjet e Marinës së SHBA për të ndërtuar një flotë anijesh pa pilot po lëkunden sepse Pentagoni mbetet i lidhur me projektet e mëdha të ndërtimit të anijeve, sipas disa zyrtarëve dhe drejtuesve të kompanive, duke ekspozuar një dobësi pasi dronët e detit riformësojnë luftën detare.
Efektiviteti vdekjeprurës i dronëve të detit është demonstruar në Detin e Zi, ku Ukraina ka vendosur varka me shpejtësi të telekomanduar të mbushura me eksplozivë për të fundosur fregatat ruse dhe minahedhësit që nga fundi i vitit 2022.
Rebelët Houthi të mbështetur nga Jemeni kanë përdorur anije të ngjashme kundër transportit tregtar në Detin e Kuq muajt e fundit, megjithëse pa sukses.
Këto taktika kanë tërhequr vëmendjen e Pentagonit, i cili po përfshin mësime nga Ukraina dhe Deti i Kuq në planet e tij për të kundërshtuar fuqinë detare në rritje të Kinës në Paqësor, tha zëdhënësi i Pentagonit Eric Pahon për Reuters.
Në një sinjal të synimit të Pentagonit, Zëvendës Sekretarja e Mbrojtjes Kathleen Hicks njoftoi një iniciativë në gusht – të quajtur Replicator – për të vendosur qindra dronë të vegjël, relativisht të lirë ajror dhe detar brenda 18-24 muajve të ardhshëm për të përballuar kërcënimin ushtarak në rritje të Kinës.
Kjo shfaqje publike e angazhimit maskon vite të tëra hezitimi nga Marina e SHBA-së për të ndërtuar një flotë anijesh pa pilot, pavarësisht paralajmërimeve të përsëritura, kjo ishte e ardhmja e luftës detare, sipas intervistave me një duzinë njerëz me njohuri të drejtpërdrejta të planeve të dronëve detar të SHBA-së, duke përfshirë marinën.
Dy burime të Marinës dhe tre drejtues në prodhuesit e dronëve në det thanë se pengesa më e madhe për përparimin ka qenë një proces buxhetor i Departamentit të Mbrojtjes (DoD) që u jep përparësi anijeve dhe nëndetëseve të mëdha të ndërtuara nga kontraktorët e vjetër të mbrojtjes.
“Në një moment, ju goditni problemin e DC,” tha Philipp Stratmann, CEO në Ocean Power Technologies (OPT), një firmë me bazë në Nju Xhersi që furnizon Marinën e SHBA me WAM-V, një dron autonom sipërfaqësor.
“Ju goditni faktin se ekziston një kompleks industrial ushtarak që ka lobistët më të mirë dhe e di saktësisht se si rrjedhin paratë dhe si funksionon kontraktimi në DOD.”
Një zëdhënës i Marinës tha se ajo “përvetëson aftësi bazuar në sinjalet e kërkesës së flotës“, duke iu referuar mesazheve që merr selia nga komandantët në det.
Marina ka një buxhet prej 172 milionë dollarësh këtë vit për dronët e vegjël dhe të mesëm nënujor, duke rënë në 101.8 milionë dollarë në vitin 2025, tha zëdhënësi. Kjo është një pjesë e vogël e buxhetit të prokurimit të Marinës prej 63 miliardë dollarësh të propozuar nga administrata e Presidentit Joe Biden për vitin 2025.
Dronët ushtarakë të detit mund të variojnë nga varkat e shpejtësisë të armatosura me raketa deri te nëndetëset në miniaturë dhe varkat me vela me energji diellore të pajisura me kamera spiune me definicion të lartë, sensorë nënujorë dhe altoparlantë të përdorur për të bërtitur paralajmërimet në anijet e armikut.
Por kur Marina ka vendosur drone detare në misionet e zbulimit në vitet e fundit, nuk ka pasur gjithmonë ekspertizën e flotës për t’i përdorur ato, thanë dy burimet e Marinës, duke kërkuar të mos përmendet emri për shkak të ndjeshmërisë së çështjes.
Nuk ka mjaft detarë të marinës të trajnuar për të pilotuar dronët ose për të analizuar një pjesë të madhe të të dhënave të dërguara nga kamerat dhe sensorët e anijes, thanë burimet.
Zëdhënësi tha se Marina ishte në proces të përmirësimit të mbledhjes dhe analizës së të dhënave të saj nga sensorët.
Zëdhënësi i Pentagonit Pahon tha se DoD ka qenë “e fokusuar në përshpejtimin e inovacionit gjatë tre viteve të fundit”, duke përfshirë përdorimin e dronëve të detit.
Duke pranuar sfidat buxhetore, Pahon tha se Pentagoni po përdor mënyra novatore për të kaluar “luginën e vdekjes”, një term i përdorur për të përshkruar procesin torturues të miratimit që shpikjet e reja udhëtojnë për t’u blerë në sasi të mëdha.
VINI RE: Ky material është pronësi intelektuale e Reuters