Prokurorët amerikanë po u rekomandojnë zyrtarëve të lartë të Departamentit të Drejtësisë që të ngrihen kallëzime penale kundër Boeing, pasi zbuloi se prodhuesi i avionit ka shkelur një marrëveshje lidhur me dy përplasje fatale, thanë dy persona të njohur me çështjen për Reuters.
Departamenti i Drejtësisë duhet të vendosë deri më 7 korrik nëse do e ndjekë penalisht Boeing. Rekomandimi i prokurorëve që trajtojnë rastin nuk është raportuar më parë.
Në maj, zyrtarët përcaktuan se kompania kishte shkelur një marrëveshje të vitit 2021 që e kishte mbrojtur Boeing nga një akuzë penale e komplotit për të kryer mashtrime që rrjedhin nga dy përplasje fatale në 2018 dhe 2019 që përfshinin avionin 737 MAX.
Sipas marrëveshjes së vitit 2021, Departamenti i Drejtësisë ra dakord të mos e ndiqte Boeing-un për akuzat se kishte mashtruar Administratën Federale të Aviacionit për sa kohë që kompania rishikonte praktikat e saj të pajtueshmërisë dhe dorëzonte raporte të rregullta. Boeing gjithashtu ra dakord të paguante 2.5 miliardë dollarë për të zgjidhur hetimin.
Boeing nuk pranoi të komentojë. Ajo ka thënë më parë se ka “nderuar kushtet” e marrëveshjes së vitit 2021, e cila kishte një mandat trevjeçar dhe njihet si një marrëveshje e shtyrë e ndjekjes penale. Boeing i ka thënë Departamentit të Drejtësisë se nuk pajtohet me përcaktimin e tij se kompania ka shkelur marrëveshjen, raportoi Reuters këtë muaj.
Një zëdhënës i Departamentit të Drejtësisë nuk pranoi të komentojë.
Të dyja palët janë në diskutime mbi një zgjidhje të mundshme për hetimin e Departamentit të Drejtësisë dhe nuk ka asnjë garanci se zyrtarët do ecin përpara me akuzat, thanë të dy burimet. Diskutimet e brendshme të Departamentit të Drejtësisë mbeten në vazhdim dhe nuk janë marrë vendime përfundimtare, shtuan ata.
Akuzat penale do të thellojnë një krizë të shpalosur në Boeing, i cili është përballur me një shqyrtim intensiv nga prokurorët, rregullatorët dhe ligjvënësit amerikanë pasi një panel shpërtheu në një prej avionëve të tij të operuar nga Alaska Airlines në mes të fluturimit më 5 janar, vetëm dy ditë para skadimit të marrëveshjes së vitit 2021.
Burimet nuk specifikuan se çfarë akuzash penale po shqyrtojnë zyrtarët e Departamentit të Drejtësisë, por një nga njerëzit tha se ato mund të shtrihen përtej akuzës origjinale të komplotit të mashtrimit të vitit 2021.
Përndryshe, në vend të ndjekjes penale të Boeing, Departamenti i Drejtësisë mund të zgjasë marrëveshjen e vitit 2021 me një vit ose të propozojë kushte të reja, më të rrepta, thanë burimet.
Përveç ndëshkimeve financiare, rregullimet më të rrepta zakonisht përfshijnë instalimin e një pale të tretë për të mbikëqyrur pajtueshmërinë e një kompanie. Departamenti i Drejtësisë mund të kërkojë gjithashtu që kompania të pranojë keqbërjen e saj duke u deklaruar fajtore.
Boeing mund të jetë i gatshëm të paguajë një gjobë dhe të pajtohet me një mbikëqyrje, por beson se pranimi i fajit, i cili zakonisht shkakton kufizime shtesë të biznesit, mund të jetë shumë i dëmshëm, tha një nga burimet.
Boeing nxjerr të ardhura të konsiderueshme nga kontratat me qeverinë amerikane, përfshirë Departamentin e Mbrojtjes, të cilat mund të rrezikohen nga një dënim për krime, tha një nga burimet.
Të afërmit e viktimave të dy aksidenteve fatale të 737 MAX kanë kritikuar prej kohësh marrëveshjen e vitit 2021, duke argumentuar se zyrtarët e Departamentit të Drejtësisë duhet të kishin ndjekur penalisht kompaninë dhe drejtuesit e saj.
Në një seancë dëgjimore të Senatit në qershor, shefi ekzekutiv Dave Calhoun pranoi mangësitë e kompanisë në sigurinë dhe u kërkoi falje familjeve që humbën të dashurit.
Javën e kaluar, familjet ushtruan presion ndaj prokurorëve që të kërkonin një gjobë kundër prodhuesit të avionëve prej rreth 25 miliardë dollarësh dhe të vazhdonin me një ndjekje penale.