Supermarketet islandeze kanë mbetur pa kastravecë, pasi një trend viral i TikTok pa një rritje të paprecedentë të kërkesës për këtë produkt – duke i lënë furnitorët të garojnë për të mbushur tregun.
Kjo vjen pasi ndikuesit e mediave sociale në vendin e vogël nordik filluan të shpërndanin një recetë sallate me kastravecë të grirë, vaj susami, hudhër, uthull orizi dhe vaj speci djegës.
Receta ka qenë aq e suksesshme sa fermerët në vend nuk kanë qenë në gjendje të plotësojnë me kërkesën spirale, tha shoqata e fermerëve të Islandës – Kompania e Shitjeve të Hortikulturistëve (SFG) – për BBC.
Ndërsa një zinxhir supermarketesh – Hagkaup – vuri në dyshim lidhjen midis kërkesës dhe trendit, ai i tha BBC-së se blerjet e kastravecit ishin dyfishuar.
Drejtoresha e marketingut të SFG tha se, siç janë gjërat, fermerët në Islandë nuk po arrijnë të përmbushin kërkesën në rritje të konsumatorit, por tha se ajo shpreson që furnizimi të kthehet në normalitet “për një javë apo më shumë”.
Kristín Linda Sveinsdóttir tha për BBC News se receta ishte vërtetuar se ishte “me të vërtetë popullore” dhe përbërësit e tjerë në recetë po shiteshin gjithashtu.
Trendi viral i ka rrënjët në Kanada – ku TikToker Logan Moffitt, i quajtur “djaloshi i kastravecit”, ka ndarë receta të reja duke përdorur shumëllojshmërinë.
“Ndonjëherë, ju duhet vetëm të hani një kastravec të tërë”, është fraza kryesore e influencuesit në fillim të videove të tij të shumta me receta.
Krijuesi i përmbajtjes ka më shumë se 5.5 milionë ndjekës dhe ka ndarë recetat e kastravecit pothuajse çdo ditë që nga korriku.
Por ajo që duket se ka tërhequr më shumë përdoruesit në Islandë përdor vaj susami dhe uthull orizi, por ndonjëherë Logan e përzien me krem djathi, avokado dhe madje edhe salmon të tymosur.
Pavarësisht nga popullariteti i qëndrueshëm i ndikuesit në internet, ekspertët në Islandë kanë qenë të prirur të zvogëlojnë lidhjen e tij me mungesat e vazhdueshme.
Hagkaup i tha BBC-së se është e zakonshme të hasësh mungesa në kastravec islandez në këtë kohë të vitit.
Ndërsa menaxheri i produkteve ushqimore të kompanisë, Vignir Þór Birgisson, tha se shitjet e përbërësve si vaji i susamit dhe disa erëza janë “dyfishuar” në dyqanet e tij, ai tha se mungesa aktuale nuk është vetëm për shkak të trendit të TikTok.
Zonja Sveinsdóttir nga SFG i shprehu gjithashtu disi skeptike, duke sugjeruar që faktorë të tjerë ishin në lojë. Disa fermerë të kastravecëve zëvendësojnë bimët e tyre të kastravecit në këtë periudhë të vitit, të cilat ende nuk po prodhojnë sasi të mëdha, tha ajo.
Krahas kësaj, shkollat po kthehen nga pushimet verore, gjë që ushtron presion shtesë për furnizimet.
“Gjithçka po ndodh në të njëjtën kohë,” vuri në dukje zonja Sveinsdóttir, por tha se tendenca e mediave sociale mbetet një nga faktorët kryesorë që kontribuojnë.
“Kjo është hera e parë që ne kemi përjetuar diçka të tillë,” tha zonja Sveinsdóttir, duke shtuar se po të bëhej popullor trendi TikTok në fillim të verës, “kur prodhimi [kastraveci] ishte në shpërthim të plotë” dhe mungesa nuk do të kishte qenë e dukshme.
Fermerët në Islandë – e cila ka një popullsi prej 393,600 – prodhojnë rreth gjashtë milionë tranguj, tha zonja Sveinsdóttir për BBC.
Ata krenohen me vëllimin e mallrave të freskëta që mund të prodhojë vendi, pavarësisht nga kushtet shpeshherë ekstreme të motit.