Komisioni Evropian ka refuzuar zyrtarisht një ofertë të paraqitur nga prodhuesit kinezë të automjeteve elektrike (EV) për të mbyllur hendekun e çmimeve midis tyre dhe konkurrentëve të BE-së, një hendek i madh që Brukseli argumenton se është rezultat i drejtpërdrejtë i subvencioneve të mëdha të pompuara nga Pekini në sektorin fitimprurës.
Marrëveshjet e çmimeve janë një mjet tregtar që kompanitë mund ta përdorin për të rritur çmimin dhe për të kontrolluar vëllimet e eksporteve të tyre për të shmangur tarifat kundër subvencioneve. Këto janë pikërisht llojet e detyrave me të cilat EV-të e prodhuara në Kinë mund të përballen së shpejti kur të hyjnë në bllok, përcjell Euronews.
“Mund të konfirmoj se Komisioni i ka shqyrtuar tërësisht këto oferta bazuar në rregullat e Organizatës Botërore të Tregtisë dhe të BE-së kundër subvencioneve”, tha të enjten një zëdhënës i Komisionit.
“Shqyrtimi ynë u fokusua nëse këto oferta do të eliminonin efektet dëmtuese të subvencioneve të identifikuara në hetimet tona dhe nëse këto ndërmarrje të çmimeve mund të monitoroheshin dhe zbatoheshin në mënyrë efektive. Komisioni ka arritur në përfundimin se asnjë nga ofertat nuk i plotësonte këto kërkesa.”
Frikë nga përça dhe pushto
Përpjekjet e prapaskenave të ekzekutivit pësuan një goditje këtë javë pasi kryeministri spanjoll Pedro Sánchez i bëri thirrje publikisht Komisionit dhe vendeve anëtare që të “rishqyrtojnë” tarifat e propozuara për automjetet elektrike të prodhuara në Kinë.
Vërejtjet e kapën Brukselin në befasi të plotë: deri atëherë, Spanja konsiderohej mbështetëse e masave kundër subvencionimit, pasi kishte votuar pro gjatë një konsultimi jodetyrues në korrik.
“Ne duhet të rishqyrtojmë të gjithë ne, jo vetëm shtetet anëtare, por edhe Komisionin, pozicionin tonë ndaj kësaj lëvizjeje”, tha Sanchez në Shangai, ndalesa e fundit e vizitës së tij zyrtare katër-ditore në Kinë.
“Siç thashë më parë, ne nuk kemi nevojë për një luftë tjetër, në këtë rast, një luftë tregtare. Ne duhet të ndërtojmë ura midis Bashkimit Evropian dhe Kinës,” vazhdoi ai.
“Dhe nga Spanja, ajo që ne do të bëjmë është të jemi konstruktiv dhe të përpiqemi të gjejmë një zgjidhje, një kompromis, midis Kinës dhe Komisionit Evropian. Nëse më pyesni mua, unë do t’ju përgjigjem se po rishqyrtojmë pozicionin tonë.”
Disa orë më vonë, një zëdhënës i qeverisë gjermane përshëndeti kthesën e Sánchez-it, duke thënë se “drejtimi i udhëtimit është ai që ne ndajmë”. Gjermania, një prodhues makinash lider në botë, është nën presionin e industrisë vendase për të prishur tarifat shtesë.
Rezervimet e qarta të Sánchez, të shprehura në Shangai pasi nënshkroi një marrëveshje prej 1 miliardë eurosh me një kompani kineze për të ndërtuar një fabrikë elektrolizerash në Spanjë, menjëherë u bënë tituj dhe ngritën frikën se Pekini do të rriste ndërhyrjen e tij politike.
Vitin e kaluar, presidentja e Komisionit Evropian, Ursula von der Leyen lëshoi një paralajmërim të ashpër në lidhje me taktikat e Kinës “përça dhe pushto” dhe u kërkoi vendeve anëtare të mbyllin radhët, të ruajnë unitetin dhe të përballen së bashku me sfidat e shumta të paraqitura nga Partia Komuniste.
I pyetur nëse fytyra e Sánchez-it përfaqësonte rezultatin e këtyre taktikave “përça dhe sundo”, Komisioni refuzoi të komentonte dhe tha se bisedimet ishin prioriteti.
“Fokusi i Komisionit Evropian, në kohën e tanishme, është përmbushja e hapave të ardhshëm procedural në hetimin tonë (dhe) të mbetet i hapur për të gjetur një zgjidhje të negociuar me autoritetet kineze”, tha zëdhënësi.
“Çdo zgjidhje e tillë duhet të adresojë në mënyrë adekuate efektet dëmtuese të subvencioneve të paligjshme që kemi identifikuar në hetimin tonë kundër subvencioneve.”
Ndalimi i tarifave që të mos bëhen të përhershme do të kërkojë një shumicë të cilësuar kundër propozimit, domethënë 15 vende që përfaqësojnë të paktën 65% të popullsisë së bllokut. Duke pasur parasysh peshën e Spanjës, ndryshimi i mendjes së Sanchez mund të ribalancojë ekuacionin.