Projekti miliardësh i portit të Durrësit, dikur i promovuar si zemra ekonomike e Shqipërisë, po shndërrohet gjithnjë e më shumë në një simbol të intrigave ndërkombëtare, gabimeve politike dhe veprimeve të dyshimta. Zbulimet më të fundit tregojnë një rrjet të ndërlikuar kompanish kroate fiktive, lidhje tregtare ndërkombëtare dhe struktura të dyshuara kriminale, duke vënë në pikëpyetje besimin ndaj qeverisë së kryeministrit Edi Rama.
Historia e polemikave në portin e Durrësit
Prej vitesh, porti i Durrësit ka qenë në qendër të debateve politike dhe ekonomike. Kontrata fillestare me kompaninë gjermane EMS Shipping Trading GMBH, që synonte menaxhimin e portit, shkaktoi bujë të madhe. Megjithatë, qeveria shqiptare e ndërpreu njëanshëm kontratën për të hapur rrugën për një projekt të ri turistik.
Pika e kthesës erdhi në korrik 2024, kur EMS papritur tërhoqi padinë ndërkombëtare dhe ia shiti koncesionin për 13 milionë euro një kompanie kroate, Schapha d.o.o.. Kjo transaksion, që në pamje të parë duket rutinë, ka ngritur shumë pikëpyetje.
Schapha d.o.o.: Një kompani fiktive me qëllime të fshehura
Ekspertët në Berlin dhe Bruksel kanë vënë në pikëpyetje arsyen pse një kompani e vogël kroate do të merrte përsipër një kontratë kaq të rrezikshme. Hetimet sugjerojnë se Schapha d.o.o. është një kompani fiktive me lidhje të ngushta me aktorë të fuqishëm kroatë dhe interesa shqiptare. Qëllimi i saj duket se është sigurimi i kontrollit mbi portin e ri strategjik Porto Romano.
Roli i MAERSK dhe lidhjet e errëta
Në këtë çështje del në pah edhe një rol kyç i ish-drejtorit të portit të Durrësit. Informacione tregojnë se veprimet e tij janë kryer me dijeninë dhe miratimin e ministres së Infrastrukturës, Belinda Balluku. Kjo e fundit dyshohet se ka dhënë udhëzime për të lidhur kontakte me kompaninë multinacionale MAERSK. Drejtori rajonal i MAERSK për Adriatikun përshkruhet si një figurë qendrore në këtë rrjet.
Rezultati? Me Schapha d.o.o. si fasadë, një oligark lokal shqiptar, me mbështetjen e menaxherëve rajonalë të MAERSK, mund të sigurojë të drejtat ekskluzive për menaxhimin e portit të ri për 45 vitet e ardhshme. Kritikët dyshojnë se procesi i tenderimit, ende i pashpallur zyrtarisht, është i manipuluar dhe i paracaktuar për aktorë të caktuar.
Një rrjet global nga Kroacia në Amerikën Latine
Zbulimet marrin përmasa globale, pasi pronarët e Schapha d.o.o. kanë lidhje me Ekuadorin dhe Kolumbinë. Burime të ndryshme shprehin shqetësime se këto vende mund të përdoren si pika strategjike për rrugët e trafikut të drogës, duke përfshirë Shqipërinë, e cila tashmë monitorohet nga DEA.
Pasojat për Shqipërinë
Këto zbulime mund të kenë pasoja të mëdha për Shqipërinë. Ekspertët paralajmërojnë se mungesa e kontrollit të investitorëve ndërkombëtarë mund të ketë favorizuar pa dashje rrjete kriminale. Ndërkohë, qeveria shqiptare, me në krye kryeministrin Edi Rama dhe ministren Balluku, po përballet me kritika të ashpra, si në vend ashtu edhe jashtë tij. Opozita ka shfrytëzuar këtë situatë për të akuzuar qeverinë për korrupsion dhe keqmenaxhim.
Në nivel ndërkombëtar, rasti mund të ndikojë negativisht në besimin e investitorëve europianë dhe gjermanë. Roli i MAERSK, një kompani multinacionale e respektuar, pritet të tërheqë vëmendjen e mediave dhe institucioneve globale.
Një thirrje për zgjim
Kriza e portit të Durrësit tregon përpjekjen e Shqipërisë për të balancuar mes zhvillimit ekonomik dhe rrjeteve të errëta politike. Aktorët ndërkombëtarë dhe Bashkimi Europian mund të kërkojnë hetime të pavarura dhe procese transparente për të rivendosur besimin.
Në këtë betejë, Shqipëria nuk rrezikon vetëm një projekt miliardësh, por edhe imazhin e saj si një vend në zhvillim që synon të tërheqë investitorë të huaj dhe të ruajë stabilitetin në një rajon të brishtë.
VINI RE: Ky artikull është pronësi intelektuale e Focus.de