Nga Lily Jamali, BBC
Shefi ekzekutiv i Tesla-s, Elon Musk, ka njoftuar se do të “reduktojë ndjeshëm” angazhimin e tij në qeverinë amerikane, pasi kompania e makinave elektrike raportoi një rënie të madhe të fitimeve dhe shitjeve në fillim të këtij viti.
Musk ka drejtuar prej vitit të kaluar një trupë këshilluese të krijuar së fundmi – Departamenti për Efiçencën Qeveritare (Doge) – duke e vendosur njeriun më të pasur në botë në qendër të përpjekjeve për të ulur shpenzimet dhe numrin e punonjësve në administratën amerikane.
Por, Musk deklaroi se “alokimi i kohës sime për Doge do të bjerë ndjeshëm”, duke shtuar se nga muaji tjetër do të kalojë vetëm një ose dy ditë në javë në këtë rol, pas kritikave se ka humbur përqendrimin tek Tesla, shkruan BBC.
Angazhimi i tij politik ka shkaktuar protesta dhe bojkot të makinave Tesla në mbarë botën.
Zakonisht, punonjësit e përkohshëm të qeverisë si Musk, lejohen të punojnë vetëm 130 ditë në vit, periudhë që përfundon drejt fundit të muajit të ardhshëm, nëse llogaritet që nga dita e inaugurimit të presidentit Donald Trump.
Megjithatë, nuk është e qartë kur Musk – i cili ka kontribuar mbi një çerek miliard dollarë në fushatën e rizgjedhjes së Trump – do të tërhiqet plotësisht nga qeveria.
Trump deklaroi më herët këtë muaj: “Do ta mbaj Muskun sa kohë që të mundem.”
Çfarë është Doge dhe pse Musk po shkurton kaq shumë vende pune?
Musk u shpreh se do të “kalojë shumë më tepër kohë te Tesla”, por shtoi se nuk do të largohet krejtësisht nga administrata Trump, duke e cilësuar punën në Doge si “kritike” dhe duke premtuar se do të qëndrojë “për aq kohë sa presidenti e dëshiron dhe për aq kohë sa është e dobishme.”
Të martën, Tesla raportoi një rënie prej 20% në shitjet e makinave për tre muajt e parë të vitit krahasuar me të njëjtën periudhë të vitit të kaluar, ndërsa fitimet ranë me mbi 70%.
Kompania paralajmëroi investitorët se situata mund të përkeqësohet, duke mos ofruar parashikime për rritje dhe duke theksuar se “ndryshimet në klimën politike mund të ndikojnë ndjeshëm në kërkesë.”
Musk fajësoi bojkotin e makinave Tesla nga “njerëz që përpiqen të sulmojnë mua dhe ekipin Doge.”
Aksionet e Tesla-s kishin humbur rreth 37% të vlerës së tyre që nga fillimi i vitit, por u rritën me mbi 5% në tregtinë pas mbylljes pas publikimit të rezultateve.
Tarifat e Trump ndaj Kinës godasin rëndë Teslën
Pavarësisht se makinat Tesla të shitura në SHBA prodhohen në vend, kompania varet shumë nga pjesët që importohen nga Kina. Sipas saj, “politikat tregtare që ndryshojnë me shpejtësi” mund të dëmtojnë zinxhirët e furnizimit dhe të rrisin kostot.
“Kjo dinamikë, së bashku me ndryshimin e ndjeshëm të klimës politike, mund të ndikojë ndjeshëm në kërkesën për produktet tona në afat të shkurtër,” thuhej në përditësimin tremujor të kompanisë.
Musk është përplasur për çështje tregtare edhe me zyrtarë të tjerë të administratës Trump, përfshirë këshilltarin për tregtinë Peter Navarro.
Të martën, Musk tha se Tesla ishte kompania më pak e prekur nga tarifat për shkak të zinxhirëve të furnizimit të lokalizuar në Amerikën e Veriut, Evropë dhe Kinë, por shtoi se tarifat janë “të vështira për një kompani ku marzhet e fitimit janë të ulëta.”
“Do të vazhdoj të avokoj për tarifa më të ulëta, por kaq është çfarë mund të bëj,” tha ai.
“Problemet po grumbullohen”
Më herët këtë muaj, Musk e quajti Navarro-n një “idiot”, pas komenteve që ky i fundit bëri për Teslën, duke thënë se Musk “nuk është një prodhues makinash, por një montues.”
Georg Ell, ish-drejtor i Tesla-s për Evropën Perëndimore, tha për BBC se nëse Musk përqendrohet te kompanitë ku është i jashtëzakonshëm, “njerëzit do të përqendrohen sërish te cilësia e produktit dhe përvoja që ofron.”
“Mendoj se Elon nuk është dikush që rrethohet nga mendime të ndryshme për të sfiduar vetveten – është një individ tepër i përqendruar në një drejtim,” shtoi Ell, i cili tani është CEO i firmës së përkthimeve Phrase.
Tesla u shpreh se inteligjenca artificiale do të ndihmojë në rritjen e ardhshme të kompanisë, megjithëse investitorët janë treguar skeptikë ndaj këtij argumenti në të kaluarën.
Analisti i investimeve Dan Coatsworth nga AJ Bell i cilësoi pritshmëritë për kompaninë si “në pikën më të ulët”, pasi më herët u zbulua se numri i makinave të shitura ra me 13%, në nivelin më të ulët të tre viteve të fundit.
“Problemet e Tesla-s po shtohen,” paralajmëroi ai, duke përmendur konkurrencën në rritje dhe pasiguritë e krijuara nga lufta tregtare e Trump si rreziqe për kompaninë.